Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Status
Stängd för vidare inlägg.
(DT)
Hästen Gilda utsattes för övergrepp i sitt stall i Vikarbyn och veterinären kunde konstatera yttre skador på hästen. Polisen har inlett förundersökning och tagit DNA-prov i jakten på förrövaren. Flera förhör gjordes under tisdagen, men ännu har ingen misstänkt gripits.

http://www.dt.se/nyheter/rattvik/article386207.ece

Sv: Förövare utsatte Gilda för övergrepp

Jag kommer aldrig förstå dem som inte vill lagstifta emot tidelag. Ska det vara så svårt att få till det?

Om vi vill ha ett rättssäkert samhälle så: JA!
Det är svårt, fruktansvärt svårt, att få till en bra lag - och de av oss valda lagstiftarna har ett ansvar för att få till lagar som inte sätter dit oskyldiga.

Jag har inte sagt att hästen lider, men den är ett offer. Alltså den exploateras och utnyttjas för att provocera.

Ett offer är ett offer först när den själv betraktar sig som offer, det innebär att du tror, eller rättaresagt, du verkar ganska övertygad om, att hästen förstår fotografens syfte, att provocera, och att också hästen iom detta känner sig utnyttjad?

Tycker du att fotografen ska straffas, ihop med kvinnan, för tidelag?

Det är svårt, fruktansvärt svårt, att få till en bra lag - och de av oss valda lagstiftarna har ett ansvar för att få till lagar som inte sätter dit oskyldiga.

En sådan oskyldig kunde isåfall vara jag. Jag är ju pryd, det har framkommit ur tidigare trådar, men sätt jeans och T-shirt på kvinnan på bilden, en mjuk borste i handen, ändra hästen till en fux, och vips så kunde det vara jag som vid rykten mjukborstar min hästs frivilligt framtagna drule- av den anledning att han njuter och tycker det är skönt.

Ni andra, är det fel?:cool:

Om vi blir tvungna av veterinära skäl göra en undersökning är jag också övertygad om att hon skulle förstå att det var för hennes eget bästa. Så eftersom våra uppfattningar om huruvida ston uppfattar sådant eller ej, skiljer sig så markant så tror jag inte heller att vi kommer längre här.

Frågar igen:

Så du menar att ett sto uppfattar en gynekologisk undersökning som en gynekologisk undersökning av samma anledning som en människa, alltså frivillighet för det kommer något gott av det, och därför ser annat som övergrepp?

En sådan oskyldig kunde isåfall vara jag. Jag är ju pryd, det har framkommit ur tidigare trådar, men sätt jeans och T-shirt på kvinnan på bilden, en mjuk borste i handen, ändra hästen till en fux, och vips så kunde det vara jag som vid rykten mjukborstar min hästs frivilligt framtagna drule- av den anledning att han njuter och tycker det är skönt.

Ni andra, är det fel?:cool:

Att en häst hänger ut snoppen vid borstning är ju för att den är avslappnad. Inte för att den är k*t.

Ett offer är ett offer först när den själv betraktar sig som offer, det innebär att du tror, eller rättaresagt, du verkar ganska övertygad om, att hästen förstår fotografens syfte, att provocera, och att också hästen iom detta känner sig utnyttjad?

Tycker du att fotografen ska straffas, ihop med kvinnan, för tidelag?

Konstigt nog drar min häst in snoppen om jag börjar rengöra den. Illa kvickt, varenda gång. Han tycker definitivt inte om att jag pillar bort smuts och han skulle inte få stånd av det heller. Alltså är det för honom ointressant ur sexuell synvinkel om jag pillar på snoppen och det är ju för att han är en häst och tänder inte på en människa. Jag har heller aldrig sett en hingst bli kär i en gris eller get och vilja sätta på den. En hingst tänder på andra hästar.
Mina hundar ställer inte upp sig varken för katter eller hästar när de löper. Varför inte då. Jo, de är skapta för att tända på andra hundar.
Att det ska vara så svårt att förstå att djur är skapta för att ha sex med sin egen sort och definitivt aldrig med människor.
Och hur är man själv skapt som tycker att tidelag är okej?!

Att en häst hänger ut snoppen vid borstning är ju för att den är avslappnad. Inte för att den är k*t.

Ännu en som lägger sina egna ord i min mun:grin:, var har jag skrivit att min häst är kåt för att drulen åker ut?:confused:, men jag antar att en häst kan tycka något är skönt och njuta utan att vara kåt, eller vad tror du?

Alltså är det för honom ointressant ur sexuell synvinkel om jag pillar på snoppen och det är ju för att han är en häst och tänder inte på en människa. [...]En hingst tänder på andra hästar.
[...]Att det ska vara så svårt att förstå att djur är skapta för att ha sex med sin egen sort och definitivt aldrig med människor.
Och hur är man själv skapt som tycker att tidelag är okej?!

Först och främst:
Med det resonemanget vore det fel att för hand tömma en hingst på sperma.

För det andra:
Man behöver inte tycka att något är OK för att tycka att man inte ska ha en lag mot det. Det kan helt enkelt vara så att man ser för stora risker med ett förbud. Vidare finns många andra saker som är läskiga, äckliga eller vad du vill men som det inte heller är enkelt eller lämpligt att förbjuda.

Jag kan passa på att fråga även dig vad i den bild jag länkade till tidigare som gör att kvinnan begår ett brott, dvs hur är hästen ett offer för ett övergrepp som orsakar lidande.

Konstigt nog drar min häst in snoppen om jag börjar rengöra den. Illa kvickt, varenda gång. Han tycker definitivt inte om att jag pillar bort smuts och han skulle inte få stånd av det heller. Alltså är det för honom ointressant ur sexuell synvinkel om jag pillar på snoppen och det är ju för att han är en häst och tänder inte på en människa. Jag har heller aldrig sett en hingst bli kär i en gris eller get och vilja sätta på den. En hingst tänder på andra hästar.

Jag frågar igen, du verkar inte kunna svara?

Annars undrar jag till er, som menar att djur lider av allt utnyttjande, ett handjur som får sätta på och gör det frivilligt samt ejakulerar, lider den,och varför, äckligt, javisst, men vari ligger lidandet?

Det finns en film på buke, någon har länkar från YouTube där en hingst betäcker en människa, skitäckligt, jag ångrade att jag för en gång skull tittade på en sådandär snusklänk, men vari ligger lidandet för hingsten?

Konstigt nog drar min häst in snoppen om jag börjar rengöra den. Illa kvickt, varenda gång.

Käre nån, du har provat pilla på pillen.:p

Tänk på det, det är betraktarens ögon som ser ett eventuellt menat övergrepp i bilden, och påminner samtidigt att jag är emot allt våld, misshandel mot djur och tycker tidelag överlag är äckligt.

Senast ändrad:

Lillfi, jag är på samma linje som dig. Helt övertygad att ett djur många gånger ( inte alltid) vet om när vi hjälper dem. Har upplevt det själv både med vilda och tama djur.
Och man kan absolut se att några här har ett helt annat synsätt och värderingar av djur.

Och man kan absolut se att några här har ett helt annat synsätt och värderingar av djur.

Ännu en som lägger egna ord, bara för man har ett annat synsätt, som här att ston inte vet skillnaden eller förstår nyttan av en seminering med alla tillhörande undersökningar så betyder inte det att vi har sämre värderingar om våra djur.:mad:

Dessutom så svarar inte du/ni på frågor:grin:, tycker du fotografen och kvinnan ska dömas och straffas för tidelag?

Dessutom så undrar jag varför det ändå sker olyckor i de där seminspiltorna, om nu stona förstår varför de befinner sig där, att det är som ni menar för deras eget höga nöjes skull?

Dessutom så svarar inte du/ni på frågor:grin:, tycker du fotografen och kvinnan ska dömas och straffas för tidelag?

Jag tycker att de borde bli åtalade för sexuellt utnyttjande av djur. Men det finns inte nåt som heter så i Sverige idag så det är fortfarande bara vad jag tycker. Hon kn***ar inte med hästen så tidelag är det väl knappast. Tidelag = könsumgänge med djur.

Fö så har jag pillat bort "stenar" från valackers snoppar. Det är en del av skötseln, inte en del av min sexualitet och nåt som jag gör för att jag blir kåt av det - jag gör det för att jag sköter hästen. Jag tycker det är äckligt, men det tycker jag även att det är när jag tvingas dra ut skit ur munnen på min hund då hon gladeligen tuggar i sig sådant på våra promenader i skog och mark. Man gör det för att djuret vinner på det. Ser inget sexuell i det alls.

Så jag frågar igen:
Vad i bilden gör att det borde ses som en brottslig handling?

Byt ut hästen mot ett barn och du förstår direkt vad jag anser olämpligt med bilden. Resten tycker jag att andra här redan svarat på och jag har inte mkt att invända.

Att den visats på museer spelar för mig ingen roll, det finns väldigt mkt provokativ och stötande konst som det blivit ramaskin kring då den visats.

Jag tycker att de borde bli åtalade för sexuellt utnyttjande av djur.

Fö så har jag pillat bort "stenar" från valackers snoppar. Det är en del av skötseln, inte en del av min sexualitet och nåt som jag gör för att jag blir kåt av det - jag gör det för att jag sköter hästen.

Men inser inte du att det finns en risk att en högmoralisk betraktare ser det som sexuellt utnyttjande, betraktaren kan faktiskt inte veta om du är kåt eller inte?

Och som jag skrev förut, det enda som verkar skilja dig, mig och Teres från bilden, det är faktiskt avsaknaden av kläderna på denne.

Byt ut hästen mot ett barn och du förstår direkt vad jag anser olämpligt med bilden.

Så en kvinna, en mor, får inte bada naken med sin barnason och samtidigt tvätta hans penis utan att du anser det vara olämpligt och sexuellt?

Vad kommer härnäst?

Byt ut hästen mot ett barn och du förstår direkt vad jag anser olämpligt med bilden. Resten tycker jag att andra här redan svarat på och jag har inte mkt att invända.

Att den visats på museer spelar för mig ingen roll, det finns väldigt mkt provokativ och stötande konst som det blivit ramaskin kring då den visats.

Ja, och det hade blivit ramaskrin om det hade varit ett barn.

Först och främst:
Med det resonemanget vore det fel att för hand tömma en hingst på sperma.

För det andra:
Man behöver inte tycka att något är OK för att tycka att man inte ska ha en lag mot det. Det kan helt enkelt vara så att man ser för stora risker med ett förbud. Vidare finns många andra saker som är läskiga, äckliga eller vad du vill men som det inte heller är enkelt eller lämpligt att förbjuda.

Jag kan passa på att fråga även dig vad i den bild jag länkade till tidigare som gör att kvinnan begår ett brott, dvs hur är hästen ett offer för ett övergrepp som orsakar lidande.

Som du skriver i andra stycket, man kan tycka att nåt inte är ok men inte för den skull tycka att det ska förbjudas.
Så till första stycket. Semin känns för mig onaturligt, jag tycker djuren ska få leva så naturligt som möjligt och i det inkluderar deras fortplantning.
Och ni kan bespara er att tala om att då ska jag släppa ut hästen i det vilda.
Hon står på box men jag skulle vilja ha henne på lösdrift ( strävar efter det).

Så en kvinna, en mor, får inte bada naken med sin barnason och samtidigt tvätta hans penis utan att du anser det vara olämpligt och sexuellt?

Vad kommer härnäst?

Men snälla Ginnies, det är inte det vi diskuterar. Vi diskuterar huruvida det är okej för en främmande person att smyga in i ett stall och utsätta ett djur för sexuella handlingar.
Man behöver ju inte vinkla till det hur som helst. Men som svar på frågan så beror det ju på hur gammal barnet är. Är grabben i moppe-ålder så anser inte jag att det är okej! :idea: :rofl:

Instämmer till fullo:bow::bow::bow::bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) För en månad sedan utsattes två hästar för övergrepp i Vikarbyn. Polisen har ännu inte hittat något som kan peka ut...
Svar
0
· Visningar
724
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Dalarnas Tidningar) Drabbade kräver att polis och åklagare ser till att misstänkt åker fast VIKARBYN Oron för fortsatta hästövergrepp...
Svar
0
· Visningar
938
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (DT) En man är skäligen misstänkt för två konstaterade övergreppen på hästar i Vikarbyn för några månader sedan. - Vi har nu fått...
Svar
0
· Visningar
572
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama