Barbabelle
Trådstartare
Jag ska förnya mitt körkort. Hur långt innan det gamla går ut bör jag skicka in lappen med fotot för att vara säker på att jag inte blir utan körkort en tid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tog kort på ett förarprovskontor i våras och fick körkort inom en veckaJag ska förnya mitt körkort. Hur långt innan det gamla går ut bör jag skicka in lappen med fotot för att vara säker på att jag inte blir utan körkort en tid?
Du blir inte körkortlös bara för att det gamla går ut, huvudsaken att du kan legitimera dig.Jag ska förnya mitt körkort. Hur långt innan det gamla går ut bör jag skicka in lappen med fotot för att vara säker på att jag inte blir utan körkort en tid?
Hur menar du nu? Om körkortet går ut kan man inte köra bil. Körkortet blir ogiltigt när det går ut. Har man då inget nytt då kan man inte köra bil utan att riskera böter.Du blir inte körkortlös bara för att det gamla går ut, huvudsaken att du kan legitimera dig.
Nej, kan du legitimera dig vid en kontroll så är det ok, ditt förartillstånd går inte ut bara för att du inte hunnit förnya körkortet.Hur menar du nu? Om körkortet går ut kan man inte köra bil. Körkortet blir ogiltigt när det går ut. Har man då inget nytt då kan man inte köra bil utan att riskera böter.
Kompisen blev av med sitt körkort i tre månader pga att han körde två månader med ett körkort som hade gått ut. Har det gått ut så är det helt enkelt ogiltigt.Nej, kan du legitimera dig vid en kontroll så är det ok, ditt förartillstånd går inte ut bara för att du inte hunnit förnya körkortet.
Till mig sa de att man inte fick köra bil om det gamla gått ut innan man fått det nya kortet.Nej, kan du legitimera dig vid en kontroll så är det ok, ditt förartillstånd går inte ut bara för att du inte hunnit förnya körkortet.
Men som det står ovan måste de skicka ut ett föreläggande först, det är alltså inget som händer om du inte hinner skicka in direkt.Kompisen blev av med sitt körkort i tre månader pga att han körde två månader med ett körkort som hade gått ut. Har det gått ut så är det helt enkelt ogiltigt.
Så är det ju. Du kan ju inte resa på ett pass som har gått ut. Skulle det funka så så skulle ingen förnya körkort eller pass.Till mig sa de att man inte fick köra bil om det gamla gått ut innan man fått det nya kortet.
Blir du stoppad i en kontroll utan körkort får du böter eller annat straff.Men som det står ovan måste de skicka ut ett föreläggande först, det är alltså inget som händer om du inte hinner skicka in direkt.
Det har jag svårt att föreställa mig om du har leg och det finns ett pågående ärende på trafikverket.Blir du stoppad i en kontroll utan körkort får du böter eller annat straff.
Tja du får väl ringa och kolla. Jag kan inte några detaljer.Det har jag svårt att föreställa mig om du har leg och det finns ett pågående ärende på trafikverket.
Jag ska förnya mitt körkort. Hur långt innan det gamla går ut bör jag skicka in lappen med fotot för att vara säker på att jag inte blir utan körkort en tid?
Lika bra att göra det så fort som möjligt när man får information om att körkortet ska förnyas.Jag ska förnya mitt körkort. Hur långt innan det gamla går ut bör jag skicka in lappen med fotot för att vara säker på att jag inte blir utan körkort en tid?
Alltså mitt gick ut i augusti och jag var och tog bilden igår. Det hade blivit en miss i deras system så jag hade inte fått brev om förnyelse men när jag ringde dit i panik (fick ett strängt brev om att jag riskerade att bli av med körkortet) så var det ingen fara enligt dem.Jag ska förnya mitt körkort. Hur långt innan det gamla går ut bör jag skicka in lappen med fotot för att vara säker på att jag inte blir utan körkort en tid?
Jag har blivit stoppad i kontroll 2ggr utan att ha körkortet med mig utan att det var nåt problemBlir du stoppad i en kontroll utan körkort får du böter eller annat straff.
Känner till flera kollegor som blivit av med sina körkort för de inte hunnit förnya i tid och inte ens fått köra bil.Du blir inte körkortlös bara för att det gamla går ut, huvudsaken att du kan legitimera dig.
En annan grej att tänka på är att du måste kunna legitimera dig för att hämta ut ditt nya körkort. Har ditt gamla gått ut måste du alltså uppvisa annan ID-handling så som pass eller nationellt ID-kort.Jag ska förnya mitt körkort. Hur långt innan det gamla går ut bör jag skicka in lappen med fotot för att vara säker på att jag inte blir utan körkort en tid?
Med tanke på att jobbarkompisen fick som svar av transportstyrelsen på frågan om vad han skulle göra för att skippa behörighet c-ö typ att strunta i att förnya kortet så tar vi bort det.Det har jag svårt att föreställa mig om du har leg och det finns ett pågående ärende på trafikverket.