Blivit stoppad utan körkort har jag med blivit och bara fått böter. Men då har jag haft ett giltigt körkort med.Jag har blivit stoppad i kontroll 2ggr utan att ha körkortet med mig utan att det var nåt problem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blivit stoppad utan körkort har jag med blivit och bara fått böter. Men då har jag haft ett giltigt körkort med.Jag har blivit stoppad i kontroll 2ggr utan att ha körkortet med mig utan att det var nåt problem
Jag har inte fått böterBlivit stoppad utan körkort har jag med blivit och bara fått böter. Men då har jag haft ett giltigt körkort med.
Om du kunde legitimera dig på annat sätt så får man inte böter. Annars har du haft tur. Att inte visa upp körkortet och inte kunna legitimera sig kostar 500:- i böter. En jobbarkompis åkte på detta förra veckan. Sjukt lätt att glöma körkort/id-kort i privatkläderna när vi jobbarJag har inte fått böter
Jag jag fått rabbla personnummer på halva släkten vid båda tillfällenaOm du kunde legitimera dig på annat sätt så får man inte böter. Annars har du haft tur. Att inte visa upp körkortet och inte kunna legitimera sig kostar 500:- i böter. En jobbarkompis åkte på detta förra veckan. Sjukt lätt att glöma körkort/id-kort i privatkläderna när vi jobbar
Samma här + uppge föräldrarnas mellannamn de få gånger jag blivit stoppad och haft hela handväskan hemma.Jag jag fått rabbla personnummer på halva släkten vid båda tillfällena
Jag förstår inte riktigt?Med tanke på att jobbarkompisen fick som svar av transportstyrelsen på frågan om vad han skulle göra för att skippa behörighet c-ö typ att strunta i att förnya kortet så tar vi bort det.
Då har även du haft tur. Alla poliser är inte nitiska. Själv så slapp jag undan en fortkörning en gångSamma här + uppge föräldrarnas mellannamn de få gånger jag blivit stoppad och haft hela handväskan hemma.
Aldrig varit på tal om några böter..
För min del så tror jag de insett att jag inte missat med flit. Första gången var jag påväg till affären så då vart det väldigt onödigt att inte ha plånboken med sigDå har även du haft tur. Alla poliser är inte nitiska. Själv så slapp jag undan en fortkörning en gång
https://lawline.se/answers/hur-stor...inte-har-med-sig-sitt-korkort-nar-man-kor-bil
Ja men när hans körkort gick ut ville hsn inte ha kvar alla bokstäver förutom a-b. Han ringde då trafikverket och de svarade att han skulle vänta tills körkortet gått ut.Jag förstår inte riktigt?
Du förlorar dina tyngre behörigheter om du inte förnyar + visar läkarintyg men det är ju först vid 45 det händer?
Själv satt jag i pyjamas med håret på tvären och hade kört lillasyster till en kompis. Kom undan med en suck från herr konstapel.För min del så tror jag de insett att jag inte missat med flit. Första gången var jag påväg till affären så då vart det väldigt onödigt att inte ha plånboken med sig