Förnya körkort

Jag har inte fått böter
Om du kunde legitimera dig på annat sätt så får man inte böter. Annars har du haft tur. Att inte visa upp körkortet och inte kunna legitimera sig kostar 500:- i böter. En jobbarkompis åkte på detta förra veckan. Sjukt lätt att glöma körkort/id-kort i privatkläderna när vi jobbar:meh:
 
Brukar inte ta många dagar från att det skickas in tills du kan hämta ut det på posten. Tror min sambo fick sitt efter fem arbetsdagar.
 
Om du kunde legitimera dig på annat sätt så får man inte böter. Annars har du haft tur. Att inte visa upp körkortet och inte kunna legitimera sig kostar 500:- i böter. En jobbarkompis åkte på detta förra veckan. Sjukt lätt att glöma körkort/id-kort i privatkläderna när vi jobbar:meh:
Jag jag fått rabbla personnummer på halva släkten vid båda tillfällena
 
Med tanke på att jobbarkompisen fick som svar av transportstyrelsen på frågan om vad han skulle göra för att skippa behörighet c-ö typ att strunta i att förnya kortet så tar vi bort det.
Jag förstår inte riktigt?
Du förlorar dina tyngre behörigheter om du inte förnyar + visar läkarintyg men det är ju först vid 45 det händer?
 
Jag förstår inte riktigt?
Du förlorar dina tyngre behörigheter om du inte förnyar + visar läkarintyg men det är ju först vid 45 det händer?
Ja men när hans körkort gick ut ville hsn inte ha kvar alla bokstäver förutom a-b. Han ringde då trafikverket och de svarade att han skulle vänta tills körkortet gått ut.
 
För min del så tror jag de insett att jag inte missat med flit. Första gången var jag påväg till affären så då vart det väldigt onödigt att inte ha plånboken med sig 🙈
Själv satt jag i pyjamas med håret på tvären och hade kört lillasyster till en kompis. Kom undan med en suck från herr konstapel. :p
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt körkort har gått ut idag och jag skickade in handlingar för nytt körkort i januari men missade att registrera inbetalningen. När...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 787
Senast: Zpunk
·
Fordon Igår bokade jag uppkörning för b96, efter att ha kört hästsläp ett par ggr i veckan sen jag tog körkort för nästan 15 år sedan kändes...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 928
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 359
Senast: Smurfoff
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 382
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp