Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Först vill jag säga att jag verkligen är förespråkare av skynda långsamt, hellre det säkra före det osäkra!Nu är det ju ett hiskeligt tempo, drygt 25, men min tanke när jag ridit distans har alltid varit att rida så att hästen har gott om energi kvar till sista slingan. Om man rider i moderat tempo i början och sedan ökar på anser jag att det är god planering av sin ridning. Om nu Folksam Cup är till för att lära nybörjare att rida distans och att även ge dem en liten morot att få tävla i en Cup, så är gällade regler mycket lämpliga. Man tvingas till ett 12 tempo den första 1,5 milen.
Man måste ju även släppa fältet fritt till slut, annars blir det ju inte en tävling på snabbast tid.
Det betyder inte att jag rekommenderar ett 25 tempo på sista slingan i Folksam Cup. Men det hindrar åtminstone att någon startar upp i det tempot.
Hälsning Maja
Nehe, verkar som jag får ringa o stryka mig. Jag är jättesjuk och tror inte jag kommer bli tillräckligt bra för att rida på lördag
kl
Jag och min hinknisse diskuterade mat igår och insåg att om det regnar så vill vi nog ha varm mat och inte kall pastasallad. Jag konstaterade att det finns lunch att köpa. Frågan är vad är det för mat? Är det typ korv med mos eller något mer tillagat. Är det kött, fågel eller veg?