Jag såg Estebans post nu där han pratar om att planen har varit att han skulle köra nästa helg samt säga adjö och tacka personalen i fabrikerna i Enstone och Viry och att han är ledsen att det inte blir så. Det tycker jag är fruktansvärt agerat, han har ändå vunnit för teamet och varit med sedan innan re-brandingen till Alpine. Jag är verkligen inte det största fanet av Ocon men han förtjänar ett värdigate avsked. Han hade tillochmed en specialhjälm designad för nästa helg som var en hyllning till Alpine och de fina minnena han har därifrån.
Visa bifogad fil 157965
Han nämner också att andra halvan av säsongen har varit tuff, av olika orsaker. Jag tror att hans attack på Gasly I Monaco som lyckligtvis bara tog ut Ocons bil blev en vändpunkt – Bruno Famin, vår före detta teamchef, svor att det skulle bli konsekvenser av det hela. I loppet efter i Kanada fick Ocon, vilket jag sa längre upp i tråden, teamorder om att släppa förbi Gasly för att jaga Ricciardo, något som Esteban gick med på emot att han skulle få tillbaka positionen skulle Pierre misslyckas. Till slut fick han beskedet att han inte skulle få tillbaka sin position utan bara skulle 'push till the end'. Det kändes som att det gjordes som en bestraffning/i förödmjukande syfte och att relationen mellan förare och team aldrig blev detsamma.