Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

För övrigt så ska Logan Sargeant få prova på att köra IndyCar på Thermal med Meyer Shank Racing i november. Hoppas det går bra! :)

Efter att ha samlat ihop mig litegrann efter beskedet att Ricciardo lämnar med omedelbar verkan så har jag tagit del av så många människors reaktioner – många ledsna, vissa arga, få glada; de flesta tacksamma för att ha fått 'lära känna' Daniel som den otroligt härliga person han verkar vara.

Men, de flesta – mig inkluderat – verkar vara överrens om att något måste ändras om du är i mitten-och bottenskiktet i en sport där det definitivt inte duger att enbart kämpa väl. För min del så gäller det Alpines strul med prestandan och att flirta med Mercedes som ny motorleverantör. Uppbrottet med Renault kommer bli smärtsamt då jag varit en Renault-supporter sedan jag var barn och lärde mig se skillnad på bilarna. I VCARBs (och indirekt Red Bull Racings) fall har man en, enligt mig, viss tendens att behandla sina förare som kanonmat. Mister du en står dig tusen åter. Jag trodde faktiskt inte ett dugg bättre om dem.

Så faktumet att Daniel fick gå är i de flesta fall inte det som rör upp ursinne, utan det är sättet på vilket han fick gå. Likt många andra förare innan honom – Gasly, Albon, Kvyat – fick han ta bakvägen ut efter att belysningen över banan slocknat. Utan klara besked och visst var det tårar som skymtades i den där sista post-race intervjun? Han stannade en stund i tystnad i bilen för att insupa ögonblicket och lämnade inte paddocken förens två på natten, när han fotograferades av motorsportsfotografen Kym Illman som passade på att säga hejdå.

Inga donuts, inga ärevarv, inga möjligheter att kunna hänge sig totalt åt den grandiosa avtackning som han så väl förtjänat efter lång och trogen tjänst. Fansen gjorde i alla fall gemensam sak och slog till med en Driver of the Day av kärlek och Daniel satte det snabbaste varvet runt marinan.

Red Bull Racing/VCARB må ha gjort alla fel i boken inom krishantering och stulit ett värdefullt ögonblick och ett tillfälle att säga adjö – och i princip alla förare och stall som gjort sina egna personliga hyllningar till Daniel under dagen har gjort det med mer själ och hjärta – men de kan inte ta ifrån oss de många, underbara ögonblick Daniel bidragit med under dessa år.

Enchanté, Daniel. Tills vi ses igen. :heart

...

Jag har dock noll sympati över till de individer som lämnar så mycket intensivt hat på media gällande Liam Lawson just nu. De hade alla tagit chansen om de befunnit sig i hans situation och då VCARB är just vad det råkar vara – en ungdomssatsning – så är han som klippt och skuren för rollen. Det skall bli spännande att se vad han kan åstadkomma.

Howdy, y'all! :love: F1-cirkusen är tillbaka på COTA och ikväll kördes kvalet till morgondagens sprint – ett format jag inte är överdrivet förtjust i men ändå kommer sitta bänkad för imorgon. :D

Resultatet av kvalet utföll som följande:

1000032862.webp

Okej, Alpine sa att Gasly startar P12 så då är det väl den här bilden som är korrekt :o Glömde bort att Liam Lawson hade ett grid penalty redan innan.

1000032865.webp

Efter Russells krasch I sista etappen så är kvalet över och resultatet blev som följer:

(Observera att Gasly har en unsafe release som kanske innebär ett grid penalty – hoppas inte, när det gick så fint! – och att Liam Lawson flyttas längst bak på grund av nya delar på bilen.)

1000032871.webp

Teamet har arbetat med George Russells bil efter kraschen igår och den är redo, men han kommer starta från pit lane. Både nedslagen på grund av detta men också glad för Gasly som får starta P6. :love:

Verkligen på fel sida världen för att man ens ska kunna hänga med på instagram 😅
Men så länge Max håller sig framför Lando så är jag nöjd 😉
Kul med Sainz på pole, men va riktigt hände med Piastri? Va han inte snabb i iaf nån av träningarna?

Verkligen på fel sida världen för att man ens ska kunna hänga med på instagram 😅
Men så länge Max håller sig framför Lando så är jag nöjd 😉
Kul med Sainz på pole, men va riktigt hände med Piastri? Va han inte snabb i iaf nån av träningarna?

Jag missade lite men jag tror att de helt enkelt inte la upp det så att han fick nog med tid att göra några riktiga pushlaps där på slutet, tyvärr. Kommentatorerna var eniga om att stallet får ta på sig det. :( Synd, för jag gillar Piastri och han sa att det var 'pinsamt' i intervjun efter kvalet.

Grattis till Carlos!

Och heja Charles att greppa snabbaste varvet där på slutet 😉
Fett surt för Max, men ändå lite imponerande att sluta 6a efter ett forcerat 20s pit 😅

Men, typ roligast, är ju typ bägge Haas top 10 😁

Hittade åt igen att autosport liverapporterar..vilket min tidiga morgon redan hatar mig för 😅 lär nog va ganska många klipp imrn att spana på på insta, verkar ha varit en del stök 🙈

Grattis till Carlos!

Och heja Charles att greppa snabbaste varvet där på slutet 😉
Fett surt för Max, men ändå lite imponerande att sluta 6a efter ett forcerat 20s pit 😅

Men, typ roligast, är ju typ bägge Haas top 10 😁

Hittade åt igen att autosport liverapporterar..vilket min tidiga morgon redan hatar mig för 😅 lär nog va ganska många klipp imrn att spana på på insta, verkar ha varit en del stök 🙈

En hel del stök, indeed! :D

Jag är sjukt nöjd över att Gasly fick ett poäng med sig hem och vår back-to-back Q3. :love: Håller med om att det är roligt att se Haas hitta äntligen hitta lite rätt efter sju svåra sorger.

Max gjorde det kanonbra, verkligen. Med tanke på att hans teamkamrat var sist i mål. Masterclass, som vanligt. Den första bestraffningen tyckte jag ändå var på sin plats men den andra kändes lite väl ..

Och grattis till Carlos! Så välförtjänt. :heart

Heja Ferrari 😍
Kul att bilen funkar och att de inte klantar bort bra positioner och resultat med dålig taktik detta år. Ser dessutom ut att kunna bli riktigt spännande i konstruktörsmästerskapet i år!

Vad roligt med Piastri! 🥳
Och vad duktig Bearman var! 👏
Hoppas på en spännande helg!

Jättekul med Piastri, han är så lugn och duktig. Gör han ett ovanligt misstag så reder han bara ut och rättar till. :love: Och Ollie var verkligen suverän både i FP1 och SQ. Såg att han skall ersätta Magnussen hela helgen ut – så bra att han får chansen.

Samma här! Den har verkligen alla förutsättningar. :nailbiting:

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 261
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar