Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Vilket kval! Jag gillar verkligen Baku trots att det är en svår bana. 🥰 Jag har inte koll på om det blir nedflyttningar på grund av motorbyten och bestraffningar, men resultatet från kvalet är som följer:

1000030332.jpg
 
Vilket kval! Jag gillar verkligen Baku trots att det är en svår bana. 🥰 Jag har inte koll på om det blir nedflyttningar på grund av motorbyten och bestraffningar, men resultatet från kvalet är som följer:

Visa bifogad fil 153262
Mycket imponerande av Colapinto!

Och jag gillar också Baku. Dels som bana, men också arkitekturen och byggnaderna runtomkring. Men jag gillar ju (vissa) stadsbanor mycket för att jag gillar städerna också. 😅
 
Jättekul att det nu är så många olika team i topp fortfarande. Ändå kul att Perez var bättre än Max idag.
Jättefint jobb av Colapinto. Men precis på gränsen. Hoppas han håller sig på rätt sida av den. Kan ju vara svårt som rookie att veta hur mkt man kan pressa. Och på street circuit dessutom..😬
Kul med Piastri också! Och måste vara skönt för honom att Lando på egen hand gjort bort sig och risken för team orders blir mindre iom det.
Håller tummarna för Bearman också iom att det känns som att hans självförtroende behöver det. Tänk om han hade fått ha Hulken som teammate istället nästa år och inte team-mördaren Ocon. Hade känts trevligare.
 
McLaren under investigation för ett pit lane infringement. Och Verstappen för ett VSC/Virtual safety car infringement. :cautious:
 
Jaha, vad tycker vi om FIAs President Mohammed Bin Sulayems ståndpunkt att man skall bestraffa förare för ovårdat språkbruk och bestraffningen Verstappen fick med 'community service' för att ha svurit på torsdagens presskonferens?

En rykte som dessutom är TBA nu under det kommande tävlingsuppehållet är att Valtteri Bottas skall ha skrivit under ett ettårskontrakt för Stake F1 Team Kick Sauber gällande 2025.

Daniel Ricciardos vara eller icke-vara är fortsatt omdiskuterat.

Singapores Grand Prix imorgon! Det är varmt, det är fuktigt. Kvalet gick nyss i mål och resultatet är som följer;

1000030561.jpg
 
Såg loppet från två olika pubar i London och så det tv-ar det ju alldeles lagom med att helt enkelt fira papaya :D
Snyggt och stabilt!

Men stackars Albon :arghh:

Och ursäkta, straff för ovårdat språk? Näääää kom igen 🥲
 
Jaha, vad tycker vi om FIAs President Mohammed Bin Sulayems ståndpunkt att man skall bestraffa förare för ovårdat språkbruk och bestraffningen Verstappen fick med 'community service' för att ha svurit på torsdagens presskonferens?
Alltså, jag orkar inte ens. Måste väl gå utmärkt att be dem att vårda språket lite ”pga detta och detta” utan att dela ut bestraffningar för det?
 
Såg loppet från två olika pubar i London och så det tv-ar det ju alldeles lagom med att helt enkelt fira papaya :D
Snyggt och stabilt!

Men stackars Albon :arghh:

Och ursäkta, straff för ovårdat språk? Näääää kom igen 🥲

Alltså, jag orkar inte ens. Måste väl gå utmärkt att be dem att vårda språket lite ”pga detta och detta” utan att dela ut bestraffningar för det?

Kan tro att britterna var nöjda! :D Och det var verkligen tråkigt för Albon att bilen överhettade när han hade kvalat så fint.

Jag håller med. Det faktum att vi får 'hänga med' via radiotrafiken tycker jag ger sporten ytterligare en dimension som jag verkligen uppskattar – Lando var ju inne på att de bara kan välja att inte broadcasta radiotrafiken över huvud taget, vilket jag tycker hade känts trist. Just nu känns det som att FIA försöker uppfostra förarna vilket såklart inte fallit i god jord, med Hamilton som säger att han bara hade vägrat utföra community service för språkbruket och hoppas Verstappen gör detsamma.

Verstappens 'kraftuttryck' i torsdags var ju inte ens riktat mot en specifik individ/grupp utan emot bilen och känslan i den. Det var inte som när Tsunoda sa 'These guys are fucking retarded' om Guanyu i Österrike-kvalet då han körde om i pit lane – de €40 000 i böter kändes som en dyrköpt läxa och en viktig positionering från FIA kring vad som är osportsligt/ovårdat språk eller ej. Men att Verstappen får community service för att ha sagt 'The car is/was fucked' känns överdrivet.

Det får mig att tänka på exempelvis situationen i Baku-kvalet -18 där Hartley flyttar ut åt höger för att inte vara ivägen för Gasly som just ska köra om honom på högersidan, missar en potentiell dödskrasch med väldigt liten marginal och sedan styr ut i en avåkningszon där han utbrister ett chockat, 'What the fuck?!'. Ska man få community service för det också? 🙄
 
Jag håller med. Det faktum att vi får 'hänga med' via radiotrafiken tycker jag ger sporten ytterligare en dimension som jag verkligen uppskattar – Lando var ju inne på att de bara kan välja att inte broadcasta radiotrafiken över huvud taget, vilket jag tycker hade känts trist. Just nu känns det som att FIA försöker uppfostra förarna vilket såklart inte fallit i god jord, med Hamilton som säger att han bara hade vägrat utföra community service för språkbruket och hoppas Verstappen gör detsamma.
Och det har ju redan skett en rejäl åtdragning vad gäller radiotrafiken, det togs ju ett beslut för några år sedan om att minska mängden radiotrafik som "når ut" och den sker ju inte alls i samma realtid som den gjorde förr. För 4-5 år sedan duggade de ju tätt och var rätt ofiltrerade, nu kan de komma först flera varv efter att det faktiskt hänt.
Sen tycker jag faktiskt det har varit mer radiotrafik än vanligt de senaste racen, ett tag var det väldigt tyst.
 
Sen tycker jag faktiskt det har varit mer radiotrafik än vanligt de senaste racen, ett tag var det väldigt tyst.

Kan det vara för att det är fler team som är med och slåss om topplaceringarna när Verstappen inte längre är någonstans borta i horisonten och alla andra i damage control? Jag tycker det är mest toppstallen man hör samt Tsunoda som är arg (jag lever för det!) och diverse 'box box' så man vet vem som är inne i depån och när.

Själv funderar jag på om jag någonsin ska titta på en enda F1-sändning igen efter Riccardos (förväntade och ganska cementerade?) frånfälle. 😭

Usch ja, det kändes verkligen som att de summerade upp hans karriär slutgiltigt igår. Jag gillar Daniel som de flesta andra men jag blev definitivt mer emotionell än vad jag trodde att jag skulle bli. Han kommer vara otroligt saknad. :( :heart
 
Kan det vara för att det är fler team som är med och slåss om topplaceringarna när Verstappen inte längre är någonstans borta i horisonten och alla andra i damage control? Jag tycker det är mest toppstallen man hör samt Tsunoda som är arg (jag lever för det!) och diverse 'box box' så man vet vem som är inne i depån och när.



Usch ja, det kändes verkligen som att de summerade upp hans karriär slutgiltigt igår. Jag gillar Daniel som de flesta andra men jag blev definitivt mer emotionell än vad jag trodde att jag skulle bli. Han kommer vara otroligt saknad. :( :heart
Jag vet inte om jag är hemsk. Men jag tycker det är kul att höra när förarna blåser ur ibland. 😅
Det kan ju vara så roliga saker en del säger. Och som sagt: man fattar ju att det kan brinna till i all adrenalin och tävlingsmindset. Ska man straffa folk med commuity service kan man väl göra det tex som med K-Mag som kör på folk eller Occon tex. Känns ju larvigt med så hårda tag för en random svordom.

Jättehemskt att se Ricciardo så ledsen/rörd! Han är ju så himla underbar! Men jag fattar att han kanske är en sådan som kan brilljera stundtals. Men har lite för lite smalt fönster där han kan prestera så suveränt. Han är ju lite mer emotionell och "mjuk" i vissa känslor om man jämför med maskiner som Max, eller halv-evil personer som vargen Alonso eller otroligt chilla Piastri. Mer runtomkring måste nog vara på ett visst vis för att Ricciardo ska kunna prestera på topp hela tiden. Och han har väl tyvärr fått sina chanser. Hoppas vi får se honom iaf i något om han försvinner!
 
Jag vet inte om jag är hemsk. Men jag tycker det är kul att höra när förarna blåser ur ibland. 😅
Det kan ju vara så roliga saker en del säger. Och som sagt: man fattar ju att det kan brinna till i all adrenalin och tävlingsmindset. Ska man straffa folk med commuity service kan man väl göra det tex som med K-Mag som kör på folk eller Occon tex. Känns ju larvigt med så hårda tag för en random svordom.
Jag håller med. Och liksom, de kör formel 1. Minsta misstag/slarv från dem själva eller någon annan kan innebära allvarlig olycka och till och med död, så självklart är det starka reaktioner i bilarna när det händer saker?

Det är ju liksom inte många ”vardagsbilförare” som inte slänger ur sig ett svärord eller två om de håller på att krascha eller annat nära-olycka i trafiken, och då är vi inte i närheten av samma hastigheter eller minimarginaler som f1-förarna… Det känns liksom inte som rimliga situationer att kräva ”vårdat språk”.

Hade det handlat om att få bort rena påhopp och otrevligheter riktade mot andra (exempelvis kalla nån för idiot och liknande) hade jag haft mer förståelse för det hela. Osportsligt beteende är fullt rimligt att straffa, det görs i de flesta sporter. Men svordomar där det är mycket känslor inblandat? Nää…
 
Såg nu ngt på insta om att Ricciardo iaf inte ska sparkas innan säsongen är slut. Och det lät inte definitivt att han skulle behöva lämna ens efter säsongen. Det var också ngt om att VCARB sa att de hade satt för hård press på honom.
Hoppas han blir kvar och att han lyckas samla ihop sig och prestera!
 
Ja, jag gillar det också! :D Är som sagt dödligt förtjust i Tsunoda och hans humör, totalt filterlös människa stundtals. Looks like a sweetheart but could actually kill you-klass liksom. Och absolut, community service borde vara reserverat för vårdslöshet i körning vilket utsätter andra för fara, inte en sådan liten sak som ovårdat språk. Åh, om Ocon hade fått community service för sin attack på Gasly i Monaco så hade jag skrattat hela säsongen ut. Och velat ha det dokumenterat. 😈

Jag såg också det om Daniel! Frågan är ju om Red Bull är redo att förlora Liam Lawson som är alldeles för lovande för att stå på sidan som han får göra nu. VCARB ska ju vara en ungdomssatsning och inom de parametrarna passar väl inte Daniel riktigt in. Och ett stall i Red Bull-koncernen som pressar sina förare för hårt? Hm, känns som något jag sett förr. :cautious:
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 228
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp