Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Såg nu att Red Bull inte hade meddelat Lawson innan allt kom ut. Hemskt att göra så mot någon, särskilt en rookie och redan efter 2 lopp. Då kan man väl linda in saker lite.

Såg nu att Red Bull inte hade meddelat Lawson innan allt kom ut. Hemskt att göra så mot någon, särskilt en rookie och redan efter 2 lopp. Då kan man väl linda in saker lite.

Jag såg det också, även om jag inte är direkt förvånad över att det hanteras dåligt så är det verkligen en ny lägstanivå. Även för att vara Red Bull. 😫

Jag såg det också, även om jag inte är direkt förvånad över att det hanteras dåligt så är det verkligen en ny lägstanivå. Även för att vara Red Bull. 😫
Ja, fy fasen för att försöka prestera i den miljön öht och än mer som rookie.
Om man jämför med hur Toto skapar arbetsmiljö i sitt team.. Hade Kimi kraschat en Red Bull hade ju Helmut sagt att han var en idiot ihop med något rasistiskt och Horner slängt ut honom. Medans Toto agerade som en trygg pappa som bygger långsiktigt och skapar en sund miljö att växa i.

Tänkte på det när Sainz valde stall efter Ferarri. Känns ju som han valde trevligast team i slutändan. Inte Flavios eller Stake-advokatens.

Om man jämför med hur Toto skapar arbetsmiljö i sitt team.. Hade Kimi kraschat en Red Bull hade ju Helmut sagt att han var en idiot ihop med något rasistiskt och Horner slängt ut honom. Medans Toto agerade som en trygg pappa som bygger långsiktigt och skapar en sund miljö att växa i.

Tänkte på det när Sainz valde stall efter Ferarri. Känns ju som han valde trevligast team i slutändan. Inte Flavios eller Stake-advokatens.
Vowles och Toto är för mig världar ifrån Horner/Marko när det gäller i att ta fram potential i människor. Vet inte om det har med deras yrkesbakgrunder eller att de helt enkelt inte är shit human beings.

RBs strategi påminner mig mer om denna tweeten 😅
d2918c758145130ef82ffb367e0e92896938a9b7c6b067b09d43c663ef115940_1.webp

Jo, Sainz har ju sagt att han valde det stall där han själv främst kände att han var mest eftertraktad. Vowles uppvaktade honom väldigt intensivt även om andra team lämnade högre löneförslag – han var välkommen nästan överallt, men Williams ville ha honom tydligast. Hade han bara valt utefter erbjuden lön hade han gått till Stake, sedemera Audi, vilket Sainz Sr tyckte han skulle gjort. Jag är glad att Sainz verkar trivas i Williams, får vara med på det tekniska och hoppas han kan få ett nytt likadant chassi likt det Albon har snart. ❤️

Flavio, ja .. Alltså han är ju en karaktär av stora mått, men jäklar vad han måste sabotera för Jack psykologiskt. Vår team principal Oli Oakes framstår som väldigt försiktig av sig enligt mig och har jobbat med våran ena reservförare (Paul Aron) i Hitech i F2 så det är väl 'hans' främsta val medans Colapinto är Flavios. De andra två, Ryo Hirakawa och Kush Maini, känns som att de bara är. Men det känns definitivt som att det är Flavio som sitter på lite för stor makt i egenskap av rådgivare i relation till Oakes, lite som Helmut i RB som inte ens borde öppna munnen. Jag vet inte hur Horner har ställt sig till detta med Lawson mer än att han sagt att det är viktigt att ha två presterande bilar och att Checo skadade dem förra året, men jag vet att med Gasly som körde tolv race med Red Bull innan han fick gå tillbaka ned till Toro Rosso så försökte Horner argumentera med både media som fullständigt åt honom levande och Helmut om att han behövde mer tid att acklimatisera sig.

Japan och Suzuka i helgen. Här kommer sändningstider.

Jag vet att en av Alpines test-och reservförare, Ryo Hirakawa, skall få köra FP1 och jag utgår nästan ifrån att det är Gaslys bil han skall få köra även om jag inte sett det bekräftat. Superkul att han får prova inför sin hemmapublik! Men gud vad de argentinska fansen är jobbiga och missunnsamma. Inte förvånad med tanke på hur de var i IndyCar, men en sån härlig person som Franco förtjänar bättre.

Själv ska jag till vårdcentralen direkt FP2 är slut för blodprov-och blodtryckskoll. Vägrar åka medans det pågår! Tur det är drop-in på labb. :D

1000024402.webp

Japan och Suzuka i helgen. Här kommer sändningstider.

Jag vet att en av Alpines test-och reservförare, Ryo Hirakawa, skall få köra FP1 och jag utgår nästan ifrån att det är Gaslys bil han skall få köra även om jag inte sett det bekräftat. Superkul att han får prova inför sin hemmapublik! Men gud vad de argentinska fansen är jobbiga och missunnsamma. Inte förvånad med tanke på hur de var i IndyCar, men en sån härlig person som Franco förtjänar bättre.

Själv ska jag till vårdcentralen direkt FP2 är slut för blodprov-och blodtryckskoll. Vägrar åka medans det pågår! Tur det är drop-in på labb. :D

Visa bifogad fil 164956
Vad är det med Franco etc? Har missat..

Vad är det med Franco etc? Har missat..

Det har inte hänt så mycket med Franco ännu, mer än att hans fans är irriterande påflugna och gapiga i kommentarsfält. Tänk dig alltför fulla fotbollshuligan-ish. 'Var är Franco!' 'Vi vill se Franco!' 'Sparka förare x och ta in Franco!' 'Vamos Franco!' 'Allt förare y gör kan Franco göra bättre!'

Men det känns för mig som en bomb som kommer brisera sekunden Franco kommer in på banan och är inblandad i något, oavsett hur småskaligt det är och vem som är skyldig. Vi hade ju Agustin Canapino inom IndyCar som var inblandad i en touch med Theo Pourchaire i Detroit förra sommaren. Om jag minns rätt kunde båda fortsätta loppet utan problem, men Pourchaire blev överröst med hat och dödshot från de argentiska Canapino-fansen. När Pourchaire gick ut och sa att det inte var ett okej beteende ryckte Canapino på axlarna och sa basically att han minsann inte hade sett några sådana hot, att Pourchaire skulle lära sig leva med det och att de argentinska fansen bara var 'passionerade'.

Det 'lustiga' är att någon idiot då ville visa på att 'Jo, men vi finns!' Och visade på ett meddelande denne skickat till Pourchaire där det stod att han önskade att vindrutan skulle fallera och 'klyva hans huvud på mitten' .

Som sagt, nu är de mest som irriterande myggor, men jag väntar på att det kommer bli ett rent helvete när Franco får ta över bilen. Inget ont alls om Franco som jag sa tidigare, men jag ville verkligen inte att vi skulle behöva ha den här gruppen av 'fans' i vår virtuella närhet. Nej, inte alla argentiska fans är jobbiga men påfallande många av de som är högljudda och disrespektfulla kommer från Francos fanbase. Det puttrar nu, men jag väntar bara på den dagen Flavio gör sig av med Jack, sätter Franco i bilen och han kör ihop med någon. Det kommer bli Canapino 2.0. Jag är inte redo. 😅

Oj, det var ett tråkigt, händelsefattigt race men jag kommer ta med mig Verstappens kval i minnet. Grattis till Max, Lando och Oscar!

För Gasly blev det krokben när han fick ett dåligt depåstopp (4.9 sek) och sedan var den helgen över. Nu siktar vi på Bahrain nästa helg! 🥰

Russell och Antonelli har fått en plats grid-penalty vardera. Detta innebär att Leclerc flyttas upp till P2 och Gasly till P4. 🤯

Nu kom det äntligen in att George Russell slipper straff för otillåten användning av DRS och får behålla sin andraplats. Grattis till Oscar Piastri, George Russell och Lando Norris till fina prestationer!

Själv är jag så nöjd med Gasly som slutade P7. 🥰 Nu sträcka ut på sängen en timme innan IndyCar.

Edit: Kanske ska lägga till att Sainz har tre platsers grid penalty nästa race eftersom han bröt innan han avtjänat sina tio sekunder och att Hulkenberg diskvalificerats i efterhand.

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 427
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna