Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Såg nu att Red Bull inte hade meddelat Lawson innan allt kom ut. Hemskt att göra så mot någon, särskilt en rookie och redan efter 2 lopp. Då kan man väl linda in saker lite.

Såg nu att Red Bull inte hade meddelat Lawson innan allt kom ut. Hemskt att göra så mot någon, särskilt en rookie och redan efter 2 lopp. Då kan man väl linda in saker lite.

Jag såg det också, även om jag inte är direkt förvånad över att det hanteras dåligt så är det verkligen en ny lägstanivå. Även för att vara Red Bull. 😫

Jag såg det också, även om jag inte är direkt förvånad över att det hanteras dåligt så är det verkligen en ny lägstanivå. Även för att vara Red Bull. 😫
Ja, fy fasen för att försöka prestera i den miljön öht och än mer som rookie.
Om man jämför med hur Toto skapar arbetsmiljö i sitt team.. Hade Kimi kraschat en Red Bull hade ju Helmut sagt att han var en idiot ihop med något rasistiskt och Horner slängt ut honom. Medans Toto agerade som en trygg pappa som bygger långsiktigt och skapar en sund miljö att växa i.

Tänkte på det när Sainz valde stall efter Ferarri. Känns ju som han valde trevligast team i slutändan. Inte Flavios eller Stake-advokatens.

Om man jämför med hur Toto skapar arbetsmiljö i sitt team.. Hade Kimi kraschat en Red Bull hade ju Helmut sagt att han var en idiot ihop med något rasistiskt och Horner slängt ut honom. Medans Toto agerade som en trygg pappa som bygger långsiktigt och skapar en sund miljö att växa i.

Tänkte på det när Sainz valde stall efter Ferarri. Känns ju som han valde trevligast team i slutändan. Inte Flavios eller Stake-advokatens.
Vowles och Toto är för mig världar ifrån Horner/Marko när det gäller i att ta fram potential i människor. Vet inte om det har med deras yrkesbakgrunder eller att de helt enkelt inte är shit human beings.

RBs strategi påminner mig mer om denna tweeten 😅
d2918c758145130ef82ffb367e0e92896938a9b7c6b067b09d43c663ef115940_1.webp

Jo, Sainz har ju sagt att han valde det stall där han själv främst kände att han var mest eftertraktad. Vowles uppvaktade honom väldigt intensivt även om andra team lämnade högre löneförslag – han var välkommen nästan överallt, men Williams ville ha honom tydligast. Hade han bara valt utefter erbjuden lön hade han gått till Stake, sedemera Audi, vilket Sainz Sr tyckte han skulle gjort. Jag är glad att Sainz verkar trivas i Williams, får vara med på det tekniska och hoppas han kan få ett nytt likadant chassi likt det Albon har snart. ❤️

Flavio, ja .. Alltså han är ju en karaktär av stora mått, men jäklar vad han måste sabotera för Jack psykologiskt. Vår team principal Oli Oakes framstår som väldigt försiktig av sig enligt mig och har jobbat med våran ena reservförare (Paul Aron) i Hitech i F2 så det är väl 'hans' främsta val medans Colapinto är Flavios. De andra två, Ryo Hirakawa och Kush Maini, känns som att de bara är. Men det känns definitivt som att det är Flavio som sitter på lite för stor makt i egenskap av rådgivare i relation till Oakes, lite som Helmut i RB som inte ens borde öppna munnen. Jag vet inte hur Horner har ställt sig till detta med Lawson mer än att han sagt att det är viktigt att ha två presterande bilar och att Checo skadade dem förra året, men jag vet att med Gasly som körde tolv race med Red Bull innan han fick gå tillbaka ned till Toro Rosso så försökte Horner argumentera med både media som fullständigt åt honom levande och Helmut om att han behövde mer tid att acklimatisera sig.

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 382
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka