Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Nej, inte oväntat. Känns lite sorgligt IOM att vi tyckte det var så härligt när han först fick chansen som underdog och gjorde det då rätt bra.

Spännande vem som får hans plats!

Jag hoppas att Yuki får den, jag tycker han har earned it fair and square, men de kommer säkert ta Liam och plocka upp Isack Hadjar i VCARB. :arghh:

De jag sett säger Liam..vilket känns jäkligt off. Han å Max har ju inte direkt kemi 😅

Det är jäkligt lätt att glida runt i en VCARB som ingen egentligen tror ska prestera och vara kaxig, peka finger åt Perez och beefa med Alonso. Men i RB är det helt annorlunda, ett misstag och du är snabbt ute i kylan utan någon som står upp för dig när media sliter dig i stycken likt rabiessmittade hundar för att du inte håller jämna steg med Max. Det finns inget säkerhetsnät. Den enda som står ut som en inkluderande, välkomnande och positiv kraft är Max själv, jag har inte hört någon forna teamkamrat som inte haft stor respekt och goda vittnesord för Max.

Jag brukar alltid säga att jag inte vill att förare jag känner starkt för – som Yuki – går till RB. Men i det här fallet önskar jag det för att han har visat lojalitet, har visat goda resultat gentemot teamkamrater och har uttryckt hur hett han vill ha styrningen. Folk tycker att han är för hetlevrad, men jag tror inte han är en person som är lätt att knäcka på det sätt som RB knäcker förare mentalt. Det hade varit intressant att se honom i en bättre bil och Liam har ju för fasen knappt börjat sin karriär, ska han åka gräddfil rakt in? 🤨

För någon minut sedan kom beskedet att det blir Liam Lawson som tar över efter Checo i Red Bull.
Men så drygt 🙈
Aja, kanske blir lite underhållning iaf, om än skadeglädje 😅
Max har ju skämtat om att han ska tajma in 12e penalty pointen och ta en race ban lagom till bäbisen så xD

Precis, Yuki känns starkare mentalt. Minns klippen från nått av Liams första race där Carlos & co pratar om hur hemsk värmen kommer va och Liam ser typ livrädd ut..

Jag gillar Liam Lawson så jag tycker det är kul att han får chansen i ett bra team men jag gillar inte Red Bull i allmänhet och inte Max i synnerhet så hade varit roligare om han hamnat i ett annat team. 🤪

Jag gillar Liam Lawson så jag tycker det är kul att han får chansen i ett bra team men jag gillar inte Red Bull i allmänhet och inte Max i synnerhet så hade varit roligare om han hamnat i ett annat team. 🤪
Hehe, och jag som gillar red bull, men ffa Max 😉 och tycker att han borde få en stallkompis som vill va me på klassiska galna RB påhitt 😁

I och med beskedet om att Hadjar är klar för VCARB nästa säsong så har samtliga pusselbitar fallit på plats!

1000010998.webp

Håller tummarna för att Ferrari har en bra bil så Leclerc och Hamilton kan prestera!!
Ska bli jättespännande att se Hamilton i Ferrari!
När det gått så mkt bättre för Russel ett tag och han själv inte kunde förstå vad som felades undrade man ju om han bara inte funkat med Mercans förmågor även om bilen givetvis blivit så mkt sämre, om han lite mentalt gett upp att fightas i Mercedes eller om han har tappat förmåga.
Hoppas han taggar till av bytet blir blir så där brilliant igen!

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 296
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar