Sv: Förlossningsberättelser
Idag älskar jag båda mina barn mer än livet, men med nr 1 växte kärleken fram och med nr 2 fanns den där från första sekunden vilket jag är säker på bara beror på de helt olika förlossningarna.
Så blev det för mig med, att första behövde det växa fram mer, första bara fanns det där, trots en rätt pestig graviditet
Men vad det berodde på för mig vete tusan.
Tror inte jag har någon förlossnignsberättelse riktig.
Men med första hade vi stått och styckat kött till ca 3 på natten och kom i säng vid 05.
Dagarna innan hade vi flyttat får och knatat uppför en brant stig till ett berg.
Innan dess stängslat rejäla hagar i två dagar *pust*
Hur som helst så efter styckningen på natten när vi kom hem och jag skulle ta mig uppför trappen så hade jag så pass ont i bäckenet att jag fick krypa uppför trappen till sovrummet.
Vaknade kl 10 och skulle gå på toaletten, då gick vattnet med ett splosch!
Väldigt paff sådär två veckor innan bf (trodde jag skulle gå över) petade på sambon och försökte haspla ur mig.
Sen irrade jag iväg till en dator för att fördriva tankarna lite.
Sambon ringer förlosningen som tycker att vi ska vänta.
Jag pratar med min mamma om ditt och datt innan jag nämner att vattnet har gått
Inte helt poppis att jag tog det i den ordningen...
Duschar, mår illa, sambon äter frukost och jag lyckas få i mig lite banan.
Värkarna kommer tätare och vi bestämmer oss för att åka in, kräks utan tusan på vägen in.
In och stå och vänta på attnågon från förlossnigne ska komma och möta upp oss. Ont givetvis men visa att det gör ont, nej då.
Bm som hämtade oss trodde väl att vi hade kommit på tok för tidigt. Hon lotsar in oss på ett rum och jag får sätta mig i en stol. Sen är vi ensamma, ingen kollade hur pass öppen jag var.
Kräks igen modell värre lagom tills bm kom in.
OJ då utbrister hon, kanske bäst vi kollar hur pass öppen du är ändå.
Var i det närmaste helt öppen då.
Sen kom det tröga, jag fick inga krystvärkar och fattade inte ett dugg.
Till slut kom det en lite mer vaken människa in som insåg problemet och talade om för mig att jag inte fick krystvärkar så jag måste klämma i som om jag skulle sk**a
Hjätljuden gick ner mer o mer.
Till slut blev det engångssugklocka som fick hjälpa till lite.
Någonstans i den vevan inser dom hur trött jag är och att hm, vi sätter dropp på henne. Slets och drog i mina händer, men lycka till att sticka en adrenalin stinn tok. Inte för att det gör mig något att bli stucken, men blodkärlen sprack ju bara.
Hur som ut kommer en blå liten tyst krabat kl 14, som dom genast springer iväg med, där nån stans får jag lätt panik och börjar gråta och anklaga mig själv för att jag klantat mig och förstört barnet iom att jag inte fick krystvärkar
Men ganska på en gång kommer dom in med en betydligt ljudligare liten grabb