Sv: Förlåt mig rottweilerälskare
Måste först och främst säga det var ju en jätte tråkig upplevelse. Tycker inte alls att de andra vuxna skulle reagera på det viset dem gjorde när de faktiskt va så trevliga och snälla från början och inte verkade ha något emot att hunden va lös.
Och att sen hetsa upp sig ännu mer bara för att det är en rottis gör ju inte saken bättre.
Eftersom pappan var där och visste att han hade en son som va hundrädd med sig så skulle han i så fall sagt detta till dig och bett dig koppla hunden vare sig hunden är lydig eller ej.
Sen får man ju inte ha hundar lösa på allmänna badplaster mitt i sommaren så där gjorde ju du ett fel. Hade det nu varit JAG så hade jag frågat dem andra vuxna ifall jag hade kunnat ha min hund lös en kort stund om jag nu velat och om det inte varit så många människor. Men sen är ju min hund väldigt lugn och lydig. Går inte fram till andra personer om han inte få tillåtelse för det.
Sen är det super viktigt att hunden lyssnar! Och en valp är ju alltid glad, dem hoppar, springer runt och kanske skäller lite. En människa som då är rädd tycker ju detta är jätte obehagligt. Och barn, ja dem blir ju skit rädda.
Det är så viktigt att vi respektera andra.
Det är så onödigt att det sprids ut falska rykten om hundar.
Du fick lära dig en läxa, även om det va en väldigt obehaglig sådan. Men tänk nu på att hålla din hund kopplad tills han lyssnar på inkallning
Ps, nu kom jag inte ihåg allt du skrev så jag kanske missade ett par saker ^^