bettysmatte
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trögare mage, mer förstoppad - ja. Ej åt det andra hållet.
... dessutom har en nära vän till mig som är äldre sin hormonspiral kvar då hennes gyn informerat att den kan minska besvär vid klimakteriet. Vet inte om det har hjälpt mig, eller om jag hade fungerat likadant utan.
Superintressant att höra då jag funderat lite i de här banorna. Fyller 43 i år och varit lite inne på om jag fått en smula klimakteriekänningar. Satte in ny spiral 2014 och fick då veta att det blir den sista då jag ju börjar komma i den åldern.
Men frågan är om jag inte tar en till och försöker mota Olle i grind...
Någon av er som haft/har magproblem?
Superintressant att höra då jag funderat lite i de här banorna. Fyller 43 i år och varit lite inne på om jag fått en smula klimakteriekänningar. Satte in ny spiral 2014 och fick då veta att det blir den sista då jag ju börjar komma i den åldern.
Men frågan är om jag inte tar en till och försöker mota Olle i grind...
Ja, jag har fått det.
Nä faktiskt inte, det är det väl det enda jag inte har.
Vad har du haft för problem?
Faktum var att jag fick kämpa för att få byta...Det var förra året när jag var 48, hade fått den på recept på barnmorskemottagningen då jag gjorde cellprov. Men sedan när jag kom dit för att byta så skickade de mig till gyn i stället för de tyckte att jag åldersmässigt hörde hemma där.
Jag gick dit och hon tog ut den gamla men vägrade sätta in den nya. Hon sa att jag inte behövde den och att jag förmodligen inte var fertil. Jag sa att jag var väldigt angelägen om att få bestämma över min kropp själv, att jag inte ville riskera att bli gravid och att man via UL kan titta ifall en kvinna fortfarande producerade ägg, och att jag fått reda på att den ev kan minska klimakteriebesvär. Hon sa att inget av det jag sa stämde, att om jag nu hade sex "någon gång då och då" kunde jag ju ha kondom...
.
Läkaren jag var hos i höstas trodde IBS eftersom mina värden var bra. Jag tar, när jag kommer ihåg det, en probiotika-kapsel. Tycker att det hjälper faktiskt. Idag har jag även börjat med magnesium och kalcium. Får se om det har någon effekt på mitt mående.IBS liknande problem. Verkar ha börjat reagera på laktos också. Vad har du för problem?
Läkaren jag var hos i höstas trodde IBS eftersom mina värden var bra. Jag tar, när jag kommer ihåg det, en probiotika-kapsel. Tycker att det hjälper faktiskt. Idag har jag även börjat med magnesium och kalcium. Får se om det har någon effekt på mitt mående.
Jag har fått trögare mage och har börjat äta linfrön, det fungerar bra.Någon av er som haft/har magproblem?
Sämre aptit. Först ner i vikt pga aptitlöshet och sedan tillbaka till normalt men märkte att ämnesomsättningen var sämre.Hur har er vikt blivit påverkad? Upp, ner, oförändrad?