Förhudskatar!

F

Flo-Jo

Jag har sedan länge haft förhudskatar på mina hundar till och från och håller på med sådan härade förhudsräns av olika märken.
Dock så har jag aldrig fått till mig hur länge man ska hålla på eller hur mycket man ska ha i sprutan (vilket är dåligt att det inte står på förpackningen).
Så jag tänkte höra är det bättre med Jodopax eller någon annan typ av förhudsrens för det hade varit himmla kul att slippa desa gula kladdiga sakerna som råkar ligga lite här och var.

Hur länge ska man hålla på med sprutan? :cool:

Sv: Förhudskatar!

Jag brukar skölja med koksaltlösning när det blir lite för smetigt. Finns i engångspipett på Apoteket.

Sv: Förhudskatar!

Vet sa till oss att vi skulle spruta varje dag i en vecka och då fylla en spruta full varje gång.

Men jag har för mig att det står på förpackningen att man kan göra det en gång i veckan för att hålla efter...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar