Förhårdnader...

C

Cassie_

...Visste inte riktigt vad jag skulle kalla det :p
Jag köpte en westernsadel till min Shetlandsponny för några månader sedan och tycker att det har fungerat jätte bra! :) Han har visserligen varit lite sur och grinig när jag spänner sadelgjorden men det har han alltid varit p.g.a osäkerhet från hans sida eftersom han blivit felbehandlad förut.
Idag när jag spände sadelgjorden kände jag lite extra på de ställen gjorden sitter och vid "armhålan" eller vad man ska kalla det! Där var det som förhårdnader, såna man kan få i händerna eller på fötterna ni vet :crazy: Det var väl kanske fem stycken på varje sida och nu undrar jag om någon vet vad det kan bero på? Sadelgjorden måste ju ligga väldigt fel på honom? Det har inte varit problem med det när jag använt vanlig sadel.. Kan det vara så att sadeln inte ligger riktigt bra utan åker fram och tillbaka som har gjort det?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Terminens sista två lektioner blev en hopplektion och en dressyrlektion. På sista hopplektionen fick jag rida Juvelen, den unga...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 480
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp