Jag har tagit upp skrivandet av del två i min tänkta romanserie. En sak som gjort att det dröjt så länge är att jag har haft svårt att bestämma en preliminär titel. Låter konstigt, men för mig är titeln något av en röd tråd i boken. Eller, kanske min ledstång om jag förvirrar mig för långt in i bihandlingar och karaktärernas funderingar.
Inte helt nöjd med den preliminära titeln men nu kör jag. Jag har ett långt manus som jag skrivit på under flera år, i olika omgångar. Tanken är att skriva om alltihop. Jag har börjat på det en gång tidigare så de inledande kapitlen är helt ok skrivna, men jag har lite problem med att föra hstorian framåt utan att det blir stopp. Och sen är det så sjukt många karaktärer
, något jag tror svenska förlag inte är så förtjusta i. Måste hitta på ett sätt att begränsa antalet. Förra gången skrev jag ut ett antal karaktärer ganska sent och lät deras roller övertas av andra. Och det kan jag säkert göra i vissa fall här.
Fråga - ni som gått skrivarkurser: tycker ni att ni fått bra feedback och framför allt ett nätverk? Jag skulle tycka det var jättekul att ha någon att bolla med, men vet inte riktigt hur det ska gå till.