Företagande med häst

aysha

Trådstartare
Är det någon mer än jag som ska söka ky-utbildningen Företagande med häst på Biologiska Yrkeshögskolan i Skara till hösten? :laugh:

Eller det kanske är någon som redan läser där eller har läst? Vad tycker du om utbildningen isf? Bra, dålig?

Senast ändrad:
Sv: Företagande med häst

Jag går där,sista året nu. Jag är hyffsat nöjd med utbildningen,lite väl mycket praktik kan jag tycka. Det är bra föreläsare. Vilken inriktning ska du gå?

Åh vad roligt! Men praktik är väl skoj, det är ju nästan som att jobba :D När är du färdig?

Jag ska gå inriktningen mot ridskola och instruktör. :)

ok jag går inte den inriktningen så jag kan inte berätta så mycket om just den men vet att det finns folk här som går den.
Har haft så mycket praktik innan i gymnasiet också så jag är lite trött på det;)
Jag går ut nu i maj

Okej, vilken inriktning går du? Var det svårt att komma in, många sökande?

Härligt, vad ska du hitta på då? :)

Jag går landsbygd. Det var inte svårt att komma in men det var nog en hel del sökande. Sen beror det ju helt på vilken erfarenhet man har hur lätt man kommer in. Antingen ska jag plugga vidare eller jobba får se ska söka en del utbildningar iaf. Jag valde att gå utbildningen för att jag ville lära mig företagardelen då jag vill öppna en ridsportaffär sedan:)

Okej :) Men då har det inte varit någon ridning alls för din del?

Såg att Bys skulle ha monter på Euro Horse. Jag kommer nog fastna där med alla frågor :D

Jag ska söka! :laugh:
Det blir lite utav en plan B, om jag inte kommer in på högskolan. Tänker nog söka till landsbygd, känns aningen som kaka på kaka eftersom jag gått hästskötarlinje på gymnasiet men söka kan man ju alltid! :)

Vad roligt! :)
Vilken är din plan A? Har en kompis som gick naturbruk-häst på gymnasiet och sedan gick denna med inriktning på landsbygd. Hon tyckte att det var väldigt mycket upprepning av det hon gjort på gymnasiet.

nej ingen ridning för landsbygd. Jag gick också häst på gymnasiet, även om man läser en del samma ämnen som tex avel,foder och anatomi så är det långt ifrån samma sak. På bys är det föreläsare som Christina Planck och andra foder experter, kurserna är betydligt mer djupgående än på gymnasiet så jag tycker inte man kan kalla det upprepning så sätt.

Jag går i samma klass som manhattan_2006 och jag har samma uppfattning som henne att det är en mycket bra skola med väldigt djupgående och bra hästfackta. Personligen kanske jag skulle sökt till vreta om jag hade valt att gå ridinstruktör, beror ju på vart i landet man bor men deras instruktörsutb. känns "bättre" de har ju en hel del fler hästar på skolan, BYS använder ju Skålltorps ridskolas hästar.

En till landsbygdare! Tjoho, jätte bra utb tycker jag speciellt om man har som mål att starta eget, jag slutar i vår och kommer förmodligen starta min verksamhet redan i vår :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 603
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 488
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 802
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka