Fördomar om era raser

Sv: Fördomar om era raser

En stor.

Han ar korsning mellan tva mastiff raser och Doberman. Ingen har hort talas om Cane Corso och Bullmastifferna ar val inte direct kanda som nagra mordar maskiner. Det markliga ar att halften av de som ar sa forvanade ar overtygade att han ar minst halften Labrador...

Han ar radd for frammande (speciellt man) och kor med taktiken "jag ar store och laskigare an du ar", blir ratt verbalt.

många tyska jaktterriers är juh tyvärr såna.. men är man så liten å ska jaga vildsvin måste man nog va lite galen :p

x-mannen har en som vi köpte ihop. värsta mystrollet.. barnhund intensiv men riktigt go å lydig. jagar som 17. gillar mest att jaga älg n så länge. är inte året ännu..så han har juh tid att bli galen än...

kommentaren man får när man säger att man har en tysk är å herregud en sån idiothund..

"Är det inte en sån dära vallhund? Har hört att de är aggressiva!" (Han menade Belgisk Vallhund)
"En sån stor hund behöver tonvis med motion!!" (Kanske inte är helt fel men behöver inte småhundar motion också????)
"Vilken snäll Rottweiler! Den kan inte vara renrasig, för den drar ju inte!" (Näää haha, inga Rottweilers kan ju gå i koppel!!!)
"Är det en pudelkorsning? Varför klipper du inte den då?"
"En sån stor hund behöver inget täcke! Den klarar sig ändå!" (Jo tack, säg det till hunden som vägrar att gå 5m från ytterdörren utan täcke när det är snö haha)

Och här är min snygga korsning haha.... Schäfer, Jämthund och Kungspudel korsning hahahah :P Enda Rottweilern som kan gå i koppel, eller vad tror ni???? hahah :D
295coy8.jpg

Att hon kommer äta mig ur huset. Det var det enda folk ojjade sig över när jag berättade vilken hund jag skulle skaffa - "vet du hur mycket dom äter"

Hon är en leonberger. Och maken till matkräsen hund har jag aldrig mött :crazy: jag har fullt sjå att FÅ henne att äta.

Kl

Jag får mest höra: "oj, där har du att göra när du kommer hem" och "Oj, den måste du kamma ofta?" :D Och visst blir det en del avspolning av tassar så här års, men det tar ju Max 5 minuter och borstning ägnar jag ca 1 timme åt var tredje vecka ;)
1238119_10151869707487343_2041362443_n.jpg

Det har säkert funnits någon liknande tråd men kunde inte hitta någon. Så, vad har ni fått höra för fördomar om era raser? :)

Själv har jag en liten dvärgpinscher och har mest fått höra hur odrägliga dom är. I höstas satt jag och min sambo på en fest och fick höra ett utspel om "Min kompis hade en dvärgpinscher och han var helt GALEN! Dom var tvungen att avliva den! Snälla, kan ni inte skaffa en NORMAL hund?"

Liknande diskussioner har dykt upp vid några tillfällen och jag känner bara för att snälla motfrågan vad det är för typ av ägare som lyckas få en så otrygg och stressad hund O_o Annars har många i all välmening sagt att dp är en krävande ras och kollat läget om vi vet om det. Och det har jag inget alls emot :)

De flesta jag träffat på är snarare typ "Åh va gullig!", "Skönt med liten hund som inte är så krävande", "Sån där liten behöver ju inte så mycket motion" osv. Har också dvärgpinscher och upplever att han är en arbetande hund i miniformat och trivs absolut inte med att bara ligga på soffan hela dagarna vilket de flesta verkar tro.

Om labradoren får jag frågan då och då om han är en blandras. "Han är ju så smal":banghead:.
Ja, han är fin i hullet trots att han kommer från ffa sk utställningslinjer. Behöver jag säga att han inte har en chans i utställningsringen :D

1655595_10202375523762001_1789257399_o.jpg

Senast ändrad:

Nämen stackars labben! Han är ju för smal... jättefin! :D :love:

När man är hos veterinären träffar man alltid på intressant folk, kom en tant med en asfet labbe med liggsår som flåsandes lunkade sig fram, hon var rädd att min var en hane? "nej det är en tik" "ja han gillar inte hanar förstår du!" No shit
BLÄ!

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 785
Senast: Acto
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 591
Relationer Jag vet inte om jag är naiv eller korkad eller bara helt normal. Det är en kille som jobbar i affären runt hörnet av mitt hus, sisådär 2...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 926
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2