Fördomar om era raser

Sv: Fördomar om era raser

Åh, såklart man går allt för sin biard:love:
Vart är den ifrån?

kl
"Varför skaffade du en sådan hund, de lever så länge"
Konstigaste om min dv.schnauzer :p
Med briarderna var det samma sak som för aldenta

*kl*

"De är inte pålitliga, en dag kommer han ge sig på dig och bita dig!"
Dobermann..

Shelties är otroligt intelligenta.
Visst, vår unga hund lär sig trix på 10 minuter, inga problem.
Den större är nog lätt efterbliven i sammanhanget...

Och du vet väl att man måste spöa upp dem ordentligt innan de blir stora nog att svara upp?

Sen är tikar i allmänhet och rottweilertikar i synnerhet sura, tråkiga och tycker inte om att leka :p

*kl*

"De är inte pålitliga, en dag kommer han ge sig på dig och bita dig!"
Dobermann..

Yup, det har jag hort om rottisar ocksa ... ofta tillsammans med att det beror pa att deras hjarna vaxer sig storre an skallen ... men ocksa utan nagon forklaring till varfor. Det bara ar sa med sadana hundar.:cautious:

Yup, det har jag hort om rottisar ocksa ... ofta tillsammans med att det beror pa att deras hjarna vaxer sig storre an skallen ... men ocksa utan nagon forklaring till varfor. Det bara ar sa med sadana hundar.:cautious:

Extra kul tycker jag det blir iom att dobbisen faktiskt är den enda rasen (vad jag vet) som är avlad just på att vakta/skydda sin förare (från grunden då), så det känns ju lite baklänges att det skulle hända ;)

Ah, dobbisar är bara opålitliga - de är har ingen ursäkt :D (Om jag trycker till skallen på honom, så har jag ju iaf något att skylla på, eller?)

Bjäbbiga och bitska kärringhundar har jag hört att många trott pappisar är.
De blir rätt förvånade av mina tysta, aktiva, väluppfostrade och tåliga Pappskallar.
Inbitna brukshundsfolk som bara sett sig med stor hund har börjat fundera på pappis efter att ha hängt med mina. Kul!

*kl*

Åh, du har en sån där snäll hund som en inte behöver uppfostra.
Alla Golden är perfekta familjehundar
En vit Golden är ingen riktig Golden och kan inte göra något vettigt utan passar bara till utställning.

Det är väl en sammanfattning av kommentarerna som jag brukar få om min hund i olika sammanhang.

Nu har jag ju en liten dessutom hårlös blandras:

* Dom är ju så bjäbbiga dom där
* Du kommer få skaffa en kattlåda som han får gå på
* Den där kommer ju inte orka gå särskilt långt
* Men du ska ju ha en RIKTIG hund
* Varför har man en nakenhund i NORRLAND, han fryser ju ihjäl

Han är alltså Papillon/ Chinese Crested / Toy Pudel

Min bonusfarsa fick allt äta upp sin inställning till han då vi var med dom en helg i stugan, dom skulle gå en ordentlig morgonpromenad på iallafall 45 minuter, stor del skog och lösspringande på älven och mamma frågade om dom inte skulle fråga om vi skulle följa med men han svara "Det är ju ingen idé den där lille kommer ALDRIG orka"

Gissa vems hund som hade mest energi och utan problem höll jämna steg med dom större hundarna ;)

Senast ändrad:

Vanligast är- vilken fin schäfer.. På det brukar jag svara- ja, det beror på att det inte är en schäfer..
En såndär kan du väl inte ha i möblerade rum?
Hur mycket fritid har du då, med så krävande hundar?
Åh en såndär hård hund.. Skitsvåra ju... etc etc..

När kompisen fick höra att vi skaffat dvärgpudel: "Äntligen får jag träffa en dvärgpudel som inte bits"... Hennes erfarenheter av pudlar (=pudelägare) har inte varit de bästa.

När dvärgpudeln och jag gått kurs har vi träffat både jägare och bruksfolk som tyckt att "såna där små" var trevliga hundar - om de var rätt fostrade!
Som min!:D

Inte konstigt att dvärghundar får dåligt rykte, det finns alldeles för många ouppfostrade små monster, tyvärr.

Kl

Sambon fick en redig predikan om hur vi alltid måste hålla vår hund i koppel, för de (berner sennen) äter tydligen lik. :crazy:

*kl*

Vet inte om det är att alla fördomar rinner av mig som vatten men kommer inte ihåg så många.

Mesta och mest irriterande är alla som bara tror det är små sällskapshundar som inte kräver nånting.

Dvärgpinscher

Men Singoalla, du bor ju själv i Stockholm! Du VET ju att det kryllar av lik till höger och vänster i den här staden!

Ja alla rottisar och liknade raser måste väl lämna en hel del lik efter sig, även om kamphundsraserna aldrig skulle skada någon?

Min golden är inte heller en riktig golden, hon är liten och mörk och har till råga på allt en liten vit fläck på bröstet. Jag är lurad, för hon är minst hälften tollare, men troligen även lite labbe eftersom hon inte har lika yvig päls som en rasren golden, så färgen kan i alla fall inte komma från en irländsk setter...

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 785
Senast: Acto
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 591
Relationer Jag vet inte om jag är naiv eller korkad eller bara helt normal. Det är en kille som jobbar i affären runt hörnet av mitt hus, sisådär 2...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 926
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2