Fördjävligt !

cirkus

Trådstartare
En vän till mig lämnade sin hund i 10 minuter utanför en butik och när hon kommer ut så är hunden BORTA !

Vi hoppas naturligtvis att lilla Kajsa inte är stulen utan att hon har kommit loss och blivit upphittad. Men Kajsa är en ganska ängslig hund som håller koll på sin matte, så det är inte troligt att hon gått ifrån Brommaplan där hon försvann.

Det känns extra eländigt eftersom Kajsa är en omplaceringshund och detta är tredje hemmet. Hon skall inte behöva utsättas för mer.

Kajsa är självklart efterlyst både hos polis, hundstallet i Åkeshov och en massa andra utmärkta kontakter som ägaren har (läs. alla Situation Stockholms återförsäljare och ridkompis som råkar jobba på Radio Stockholm).

Så hjälp nu tll att hålla alla tummar för att Kajsa kommer tillrätta igen.

Och OM ni skulle se en förvirrad svart hund med långt stripigt hår som springer lös så plinga västerortspolisen.

Sv: Fördjävligt !

Men varför lämnade hon en ängslig hund själv utanför affären?:(

Men hoppas verklign hon hittar henne.....

Det klarar hunden alldeles utmärkt, en van situation - matte kommer alltid tillbaka.

Jag kunde ge mig fasen på att någon skulle ifrågasätta just att hunden satt utanför butiken.

Det klarar hunden alldeles utmärkt, en van situation - matte kommer alltid tillbaka.

Jag kunde ge mig fasen på att någon skulle ifrågasätta just att hunden satt utanför butiken.

Men herrejisses vad fan tror folk nocchalant o klantigt.

Ja hunden klara ju av situationen kanon du! endra har den flytt där ifrån eller så är det stulen så bra klara den hunden av det...

Det må svida men vad trött jag blir på folk som binder sina hundar utanför affären och blir förvånade att dom är borta eller stulna sen. Med tanke på att detta är sthlm är jag tämligen övertygad om det sistnämnda. Försök med alla medel att få tillbaka hunden för stulna hundar stjäls sällan för roliga ändamål. Kolla även på blocket de närmsta dagarna på hundar som är till salu och se om ni kan hitta den där. Hoppas ägaren får tillbaka sin hund (för hundens skull) men jag hoppas ännu mer att den personen lär sig en redig läxa.

Jag tycker inte heller att det är nån höjdare att den satt bunden utanför, men jag ska givetvis hålla ögonen öppna eftersom jag bor vid Brommaplan. När försvann hunden och hur stor är hon? Vad påminner hon om för ras/er?

Fast det är väl ändå inte hundens ängslighet som har något att göra med att den blev stulen (om den nu blev det)?

Till TS:

Det är tråkigt att sådant här skall hända. Vet inte vad som är bäst igentligen om den har rymt eller om någon har snott den. Fast chanserna är kanske störts att få tillbaka den om den har rymt. Stackars hund och ägare.

I våras när jag var i ett fd östeuropeiskt land så var det alltid hundar som stod och väntade på matte/husse utanför affären. Vissa var fastbunda och vissa var det inte. Jag frågade en bekant som hade hund om de inte var rädda för att någon skulle sno hunden men hon så bara helt frågande ut. Den tanken fanns inte ens.

Nog är det en tråkig utveckling som har hänt här att man inte ens vågar låta sin hund vänta utanför affären.

Jag hoppas verkligen att de får tillbaka hunden så fort som möjligt.

Mvh

Tora

Fast det är väl ändå inte hundens ängslighet som har något att göra med att den blev stulen (om den nu blev det)?

Tora

Endra har den ju varit oförmögen att försvara sig mot en främmande människa eller så har den tyckt det varit olustigt där o stuckit.

En hund i mina ögon som reder en situation o bli bunden lägger sig kopplar av ska nån ta den försvarar den sig mot den. Annars låter man bli att knyta den. Sen kan det ju vara dumt att knyta den om den försvarar sig då folk kan bli bitna. Men att hunden skulle klarat av situationen är ju BS

(för hundens skull) men jag hoppas ännu mer att den personen lär sig en redig läxa.

Det här är ju en sån tråkig attityd. "hoppas att personen lär sig en redig läxa". Bara för att någon faktiskt tror att folk kan skilja på mitt och ditt så skall denna lära sig en redig läxa.

Suck, vad Bukevärlden är hård.

Varför i hela friden räcker det inte med att påpeka att man måste vara försiktig när man lämnar hunden utanför affären? Måste man kasta sig på någon som antagligen redan är ledsen och mår dåligt?

Mvh

Tora

Det här är ju en sån tråkig attityd. "hoppas att personen lär sig en redig läxa". Bara för att någon faktiskt tror att folk kan skilja på mitt och ditt så skall denna lära sig en redig läxa.

Varför i hela friden räcker det inte med att påpeka att man måste vara försiktig när man lämnar hunden utanför affären? Måste man kasta sig på någon som antagligen redan är ledsen och mår dåligt?

Mvh

Tora

Kan inte annat än hålla med MrsScabtree.

Skillnad mot folk som blir av med sina hundar i hundgården eller i bilarna de lider ja med helt klart men utanför affären nej inte speciellt.Det värsta är för hunden många gånger för det är inte nog inte många gånger den kommer till nåt höjdar ställe. Så ägaren nej men hunden tycker jag synd om.

Jag tror att eftersom det är de flesta hundägares stora fasa att hunden ska bli stulen så reagerar man så negativt.

Det har ju blivit så vanligt med hundstölder att det känns som "normalt" att inte binda hunden ute utan uppsikt.

Ungefär som att folk låser dörren till huset även när de är hemma och inne i huset. ( Även om de bor ute på landet).

Jag vet folk som är skitförvånade och nästan blir arga över att jag sällan låser dagtid om jag är i eller nära huset. Jag låser däremot om jag ska jobba mer än en 5-10 minuter längst bort på tomten. ( Där jag vare sig hör eller ser om någon går in på gårdsplanen.)

/KT

Endra har den ju varit oförmögen att försvara sig mot en främmande människa eller så har den tyckt det varit olustigt där o stuckit.

En hund i mina ögon som reder en situation o bli bunden lägger sig kopplar av ska nån ta den försvarar den sig mot den. Annars låter man bli att knyta den. Sen kan det ju vara dumt att knyta den om den försvarar sig då folk kan bli bitna. Men att hunden skulle klarat av situationen är ju BS

Det blir så mycket trevligare att läsa inläggen om man låter bli en massa fula ord. Det låter så ordfattigt på något sätt.

Om en hund klarar av att stå utanför affären och inte hoppa på någon och inte sitta och darra av skräck så klarar den av situationen. Dvs den väntar helt lugnt på husse/matte.

Att hundar smiter efter något händer ibland. Det är inget konstigt med det. Det har inte att göra med att de inte klarar av situationen utan det är helt enkelt frågan om en normal hund.

Sen att den blir ängslig om den hanteras av främmande personer eller hamnar i en okänd situation är en helt annan sak.

Med tanke på att du vare sig vet vad som har hänt eller känner hunden så är du fruktansvärt säker på hur du tror att hunden reagerade och vad som hände.

Så du tycker att om någon tar tag i hundens koppel så skall hunden försvara sig? Skrämmande i så fall. Det känns inte som en stabil hund som man vill skall finnas bland folk ute i samhället. Däremot så kan den vägra att gå med men aldrig att den skall försvara sig om den inte blir attackerad.

Mvh

Tora

Mvh

Tora

Det har ingenting med bukefalos värld att göra, det har med min alldeles egna värld att göra! Ärligt talat, med tanke på hur ofta man får höra om hundar som blir stulna i stockholmsområdena, vad dom används till eller hur dom säljs med mera och fortfarande väljer att binda hunden, ja då blir jag faktiskt otrevlig. Det är givetvis sorligt alltihop. Men att hundar själs utanför affärer (bland annat) är knappast ovanligt i Stockholm och någonstans måste man ta sitt ansvar och överväga vad som är säkrast för hunden. Att binda den utanför affären är det inte. Att det sedan är rent förjävligt att man inte kan binda hunden ens i tio minuter utan att någon ska ta den håller jag med om. Men nu är det på det viset och det är knappast varken en nyhet eller raritet. Jag rekommenderar fortfarande TS kompis (?) att hålla utkik på blocket.

Kan inte annat än hålla med MrsScabtree.

Skillnad mot folk som blir av med sina hundar i hundgården eller i bilarna de lider ja med helt klart men utanför affären nej inte speciellt.Det värsta är för hunden många gånger för det är inte nog inte många gånger den kommer till nåt höjdar ställe. Så ägaren nej men hunden tycker jag synd om.

Så det motiverar att man är otrevlig och trackar ner på någon som med största sannolikhet redan är ledsen? Vilka mobbningsfasoner i så fall. Fast det finns säkert folk som får ut något av att trycka ner någon som redan ligger ner. Det är tydligen inte bara hederligheten som saknas nuförtiden utan även det att man inte fortsätter att sparka på den som redan ligger ner som har gått upp i rök.

Mvh

Tora

Det har ingenting med bukefalos värld att göra, det har med min alldeles egna värld att göra! Ärligt talat, med tanke på hur ofta man får höra om hundar som blir stulna i stockholmsområdena, vad dom används till eller hur dom säljs med mera och fortfarande väljer att binda hunden, ja då blir jag faktiskt otrevlig. Det är givetvis sorligt alltihop. Men att hundar själs utanför affärer (bland annat) är knappast ovanligt i Stockholm och någonstans måste man ta sitt ansvar och överväga vad som är säkrast för hunden. Att binda den utanför affären är det inte. Att det sedan är rent förjävligt att man inte kan binda hunden ens i tio minuter utan att någon ska ta den håller jag med om. Men nu är det på det viset och det är knappast varken en nyhet eller raritet. Jag rekommenderar fortfarande TS kompis (?) att hålla utkik på blocket.

Som sagt varför sparka på någon som redan ligger ned?

Mvh

Tora

Kanske dags att återgå till att försöka hitta hunden. En lös hund är en trafikfara. Ring lokalradion och säg att hunden är på driven och ev kan orsaka trafikolyckor i området den försvann.

Då kommer antagligen lokalradion efterlysa hunden i sina sändningar.

/KT

Så det motiverar att man är otrevlig och trackar ner på någon som med största sannolikhet redan är ledsen? Vilka mobbningsfasoner i så fall. Fast det finns säkert folk som får ut något av att trycka ner någon som redan ligger ner. Det är tydligen inte bara hederligheten som saknas nuförtiden utan även det att man inte fortsätter att sparka på den som redan ligger ner som har gått upp i rök.

Mvh

Tora

Du får tycka vad du vill Tora, jag har beklagat mig för TS kompis hunds försvinnande,men jag är inte den typen som daltar med vuxna människor som mycket väl vet hur stor risken för stöld är. Vad vill du att man ska säga? "Stackars dig"? Jag tycker inte att det är stackars hundägaren och således vägrar jag skriva det.Däremot hoppas jag verkligen att dom hittar hunden. Att uttrycka sin åsikt är för övrigt inte mobbing, men det är möjligt att det svider.

Mvh

Tora

Men jisses hade människan haft nåt innanför pannbenet hade detta aldrig hänt.
Lathet att man inte går hem med hunden först sen går ner till affären. Speciellt långt kan man inte ha till affären om man bor i sthlm men i Lycksele kan jag förstå om man har en bit till affären.
Men där finns inte lika många knäppgökar heller som skulle stjäla en hund heller.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka