Men herregudJa, inte blir man friskare av att gå på bidrag och vara arbetslös iaf ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men herregudJa, inte blir man friskare av att gå på bidrag och vara arbetslös iaf ?
Ja, inte blir man friskare av att gå bidrag och vara arbetslös iaf ?
Måste fråga igen, för jag förstår verkligen inte vad du försöker påstå. Så du tror att människor blir mindre sjuka bara de går till jobbet?
Ja, inte blir man friskare av att gå på bidrag och vara arbetslös iaf ?
Har du missat att massor av människor blir sjuka trots att de HAR ett jobb att gå till? T.o.m. ett jobb de gillar och trivs på?Jag tror de flesta blir mindre sjuka, lever längre osv osv. Bara det har ett jobb att gå till...
Jag har inte sagt att vi ska ta bort det."Gå på bidrag", gissar du menar socialförsäkringen vi alla bidrar till genom skatteintäkter och som är ett grundläggande trygghetsnät i Sverige? Solidaritet kanske är ett begrepp du bör googla.
Har du missat att massor av människor blir sjuka trots att de HAR ett jobb att gå till? T.o.m. ett jobb de gillar och trivs på?
Man blir inte friskare av att jobba heller. Friskare blir man av vård, tid och rehabilitering. I bästa fall. Det kan rent av vara olämpligt att jobba när man är sjuk.Ja, inte blir man friskare av att gå på bidrag och vara arbetslös iaf ?
Nej ? Syftade på de som är så friska att de kan jobba men inte får...
Du skrev ju att de blir mindre sjuka om de har ett jobb att gå till och att man inte blev friskare av att gå på bidrag. Som om jobb gör en frisk.Nej ? Syftade på de som är så friska att de kan jobba men inte får...
Du skrev ju att de blir mindre sjuka om de har ett jobb att gå till och att man inte blev friskare av att gå på bidrag. Som om jobb gör en frisk.
Räknat på en årlig avkastning om 10 procent vilket är vad svenska börsen gett historiskt i runda slängar.
Du missar poängen. Du skriver själv att folk behöver jobba. Vad är då syftet med att göra det mer fördelaktigt att handla med aktier än att jobba? Och vad gör att du tycker dig ha rätt att tjäna pengar mer eller mindre skattefritt? Varför är just aktieinkomster mer heliga än andra inkomster?Hur många är det som lever på avkastningen till sina aktier ? Jag har varit med i flera nyemissioner, bla läkemedelsföretag. Dessa företag behöver pengar för att finansiera sin forskning, forskning som kan hjälpa svårt sjuka barn , pengar som dom bla får från sina aktieägare. Sen tror jag de flesta har ett mål med sitt sparande. Tex , en bostad.
Det går inte att säga rakt av att ISK är vansinnigt mer fördelaktigt. Därför att du inte kan kvitta förlusterna med vinsterna. Börjar man dessutom beskatta ISK mera så försvinner definitivt fördelarna. Framförallt för små spararna.
Vi skattar redan på ISK. Högre skatt behövs inte.
Du kan räkna här...Hur ser din beräkning ut för att få ihop 1 miljon av 1 200 kr/år på 45 år? Jag inte ihop det. 10% avkastning under 45 år ger i min beräkning 73 gånger pengarna till slut.
Alla skatter har den effekten.Alla skatter hämmar den ekonomiska utvecklingen och det i sin tur andelen jobb. Om inte tillräckligt med personer som kan jobba har arbete så blir det mindre pengar till välfärden.
Det var en felskrivning. Anser, tex skatter som gynnar folkhälsan i slutänden också gynnar ekonomin. Tex, skatt på tobak och alkohol. Finns säkert fler exempel. En sockerskatt tror jag också på...Alla skatter har den effekten.
Du skojar va?
Jag orkar.....Jag tror de flesta blir mindre sjuka, lever längre osv osv. Bara de har ett jobb att gå till...
Finns nog inget som är så påfrestande som att gå arbetslös och måsta leva på bidrag ?
Alla sparar ju efter sin egen förmåga. Men de som vänder på kronorna tror jag oftast är dom som inte kan sköta sin egen ekonomi eller lever över sina tillgångar. Man kanske köper cigaretter för 100 spänn i månaden istället för att lägga dom på ett en indexfond.
Jag tror att en anledning att Vänsterpartiet vinner så stor mark är att Sveriges ekonomi går så bra nu. Så då kan man tro... att då är det väl läge att höja lite skatter , plocka från dom rika och ge till dom fattiga som Sjöstedt (AKA wannabe Robin Hood) så fint säger.
Men när lågkonjukturen kommer så tror jag det kommer att vara förödande för svensk ekonomi med Sjöstedt i rodret. Men dom som röstar tänker väl inte längre än näsan räcker.
Varför SD vinner så stor mark är en annan fråga. Men det kanske är för att folk känner sig otrygga eller för att man är så trött på sittande regering att man röstar på dom i protest.