D

dragonlady

Efter att tillbringat större delen av lördagen med att köpa nya ridkläder tillsammans med några vänner kom vi fram till att enligt ridkädestillverkarna så måste detta vara den ultimata kroppsbygnaden för ridning nu undrar vi bara varför :confused:

Sv: Fördelar

:rofl: :rofl: Underbart!!

VARFÖR måste de som tillverkar ridbyxor envisas med att göra resåren i midjan av pansarstål?? Vilka andra träningskläder är utformade på det viset? Skulle gärna se Carolina Klüftklara av sina prestationer utan att få luft!

Själv är jag väldigt kort, men har märkt på mina långa vänner att ridbyxor gärna slutar på halva vaden. Vet ju att 3/4 byxor är inne på sommaren, emn som ridbyxor?

Nä, man borde ta och bli jättebra på att sy och sen fixa sina egna stallkläder!!

Sen det där med att alla stallkläder gärna ska tvättas i 30 grader.... saknar ord för hur dumt det är! :crazy:

Ha, alla ridbyxesäljare säger till mig som är lång: det är onödigt med långa byxor för man har ju ändå stövlar över....

Jo, för det är ju sååå bekvämt med en springa på 1 dm mellan byxor och strumpor :idea: . Som om att det skulle spela nån roll om det var innanför stövelskaften eller "ute i det fria", obehagligt är det iaf (och kallt!) :crazy: . *Suck*, att klädestillverkare aldrig ska lära sig att alla människor inte ser likadana ut...

:rofl: ... ja, den va´skitbra ! Stämmer precis ! Fast i mitt fall brukar ridbyxorna sitta bra då jag inte är så lång (ser kanske ut som på bilden :crazy: ). Mina kompisar tycker alltid att ridbyxorna är för korta i benen men på mig som bara är 1,57 lång (öh... de ÄR nog korta i benen ja .... :o ) sitter de perfekt i strl 36.

:p :D :p :D :p :D Stämmer klockrent!!!!!! :p

Själv har jag mer problem med att min kropp inte alls är proportionerlig enligt de som designar / syr kläder! :cry:
Min kropp är tydligen alldeles för bred åt alla håll, i förhållande till benlängden... Alla byxor som jag kan få på mig har för långa ben... Och alla tröjor som sitter bra över bysten har åt helsko**a för långa armar! :mad:

Ridbyxor är ju inget undantag... svär dessutom alltid över det enormt snålt tilltagna utrymmet i midjan!!! Herrejisses.. för att kunna andas behöver man ju ha smalare midja än en modell!

En annan sak jag funderade på:
Varför tror alltid de som tillverkar ridstövlar att ju mindre fotstorlek man har, desto mindre vadomkrets?????
Förstår inte detta... jag har strl 37, och har alltid haft problemet med att hitta stövlar som inte är för smala över vaderna!! Inte ens de som är extra vida passar... oftast får jag inte ens på mig dem! :o :cry:

Kan det vara att har man mest tyngd i låren så får man fast sits :idea: :smirk:

Men storlekarna då?
Jag använder 38 och ibland 36 i vanliga kläder. De senaste ridbyxorna jag köpte var i storlek 42. Lite för stor skillnad tycker jag :mad:

Förstår inte detta... jag har strl 37, och har alltid haft problemet med att hitta stövlar som inte är för smala över vaderna!! Inte ens de som är extra vida passar... oftast får jag inte ens på mig dem! :o :cry:[/QUOTE]
Jag har också strl 36-37 och lite kraftig vad. Får på mig extra vida men kan sen inte röra mig då de är så långa att de går upp över knät. Tur att det finns skor och shortchaps.

Ulrica skrev:
Men storlekarna då?
Jag använder 38 och ibland 36 i vanliga kläder. De senaste ridbyxorna jag köpte var i storlek 42. Lite för stor skillnad tycker jag :mad:

Tänk dig då jag som drar stl 46/48 i vanliga fall.... Inte helt lätt att hitta ridbyxor :smirk:

/Lizzie

Dom enda ridstövlar jag får på mig är konstläderstövlar i XXL vadvidd tyvär finns dom bara för korta ben så dom slutar en bit under knät :mad: , varför finns inte XXL vadvidd i normal benlängd :confused:
Min vadvidd är 40 vilket jag inte tycker är så mycket när man har 39 i skostorlek.

Ridbyxorna jag köpte i helgen lade jag i blöt direkt när jag kom hem får att lårvidden skulle krympa lite dessutom satte jag stöveltöjare i bensluten undet torktiden så vadvidden skulle bli större nu passar dom nästan perfekt :D

Du får korta ner armlängden lite också :)
Jackor är hopplöst korta i ärmarna.

Men underbar bild :rofl: :rofl:

Och jag har problem med att alla ridbyxor slutar på halva vaden, samma sak med "normal" skaftlängd på stövlar.

/Jane

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
688
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 593
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 411
Senast: lirco11
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
394
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka