Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kenneth skrev:Det är otroligt vad många duktiga hingstägare det finns på nätet. Var är ni i verkliga livet när folk med risk för lem och liv kommer dragandes med skrikiga, ouppfostrade hingstar som med panik i blicken vrålar- Han är jättesnäll???
kenneth skrev:Om du har tre hingstar som inte bryr sig och en valack som hingstar sig så undrar jag, vad är det för kunskap du har????? Har du verkligen kollat vem som är vad i din flock.
Alkemisten skrev:Ett trick som många tävlingsryttare gör när de är ute och tävlar med hingstar är (nu vet jag inte om detta är lagligt) att ta lite vicks vaporub och smörja på nosen på hingsten. Då känner han bara lukten av frääsch mint och kan koncentrera sig på sitt arbete!
oopsie skrev:Och du Mizz, jag undrar faktiskt lite när jag läser dina inlägg här vad du ahr för hingstar (om du har några)? Det handlar inte om kunskap som du säger. Jag undrar, jag som sagt. Det får du ursäkta.
oopsie skrev:Jag rider ut och i ridhuset en bit bort. Jag har inga som helst problem med honom som ridhäst. Men när ston finns i ridhuset elelr när jag möter ett sto ute så blir jag orolig. Han spänner upp sig, särskilt på våren, börjar grymta och får svårt att koncentrera sig.
Så länge jag sysselsätter honom går der bra. Men om vi skrittar av eller jag försöker prata med någon och stå still ett tag så kan han inte riktigt hålla sig i skinnet. Det var precis likadant med den fullblodshingst jag hade tidigare själv. Det är en osäkerhet där jag känner mej orolig på ett sätt som jag inte gör med ston och valacker. Det har med ANSVARSKÄNSLA att göra. Hört om det?
Det inte inte riktigt lugnt när det är andra hästar i ridhuset särskilt.
Tänk om han skulle få av mej? Försöker i o fs inte ens. MEn OM.
Om han skulle stå på öronen och gå omkull och jag flyger av? Sånt kan hända. Tänk honom jagande efter ett sto med en unge på ryggen Vad gör jag då?
kenneth skrev:Det är otroligt vad många duktiga hingstägare det finns på nätet. Var är ni i verkliga livet när folk med risk för lem och liv kommer dragandes med skrikiga, ouppfostrade hingstar som med panik i blicken vrålar- Han är jättesnäll???
Därför ska man inte ha eller hantera hingstar om man inte är van.
mizz skrev:Nej, det beror på dålig hantering. Precis som de allra flesta hästar vill hästar av okastrerad sort vill de klättra i rang. Måna ggr tenderar människor att hantera hingstar annorlunda. Varför vet jag inte då jag hellre umgås med en arg hingst än en sur pissemärr.