förbjudet med skäck?

Sv: förbjudet med skäck?

men så kul var det väl ändå inte..

(inte för att jag gick på det.. :angel: )

Så tolkar inte jag det
"man kan visst förbjuda.. min 4 åring kanske kan gå i eliten för att hon e så bra..men de får hon inte för så e reglerna alla måste ha fyllt 10. ex"

Men jag tror att användare är ett troll...eller åtminstone otroligt okunnig

Tex så säger h*n att dressyrdomare får döma hästen efter utseendet - yeah - right..

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Ursäkta, men det var ett av de roligaste påståenden jag har hört. Skulle vilja se den texten i TR. "P.g.a pigmentsfel så får hästar som är rgistrerade som skäckar inte starta i elit-tävlingar" :rofl:

Ullis

HAHAHAHAHAH!!!! D va d roligaste jag hört....
Du får tävla os på en rosa häsat om du vill... Undrar vem som var korkad nog att komma på ngt sånt rykte

*väcker tråden lite*

Tror det är Joanne Whitaker som tävlar en skäck i hoppning! ;)

låter konstigt, och jag hoppas
att det inte är så,
men jag har ingen aning :crazy: :( :angel:

Hugger sista

Jag bara älskar när sådana här rykten kommer i rullning, vad tänker människor på när de köper det med hull och hår och varför kollar man aldrig upp om det finns någon fakta kring det
Jag tänker skapa en hemsida där jag skriver in hästvärldens galna rykten och under varje rykte ska jag citera TR, Jorbruksverket; Trafikförordningen eller vad som nu finns skriftligt för att avliva dessa rykten. Får nog lägga det i kapitel annars kommer sida bli gigantisk:D
Har ni några smaskiga galna rykten som ex ovanstående är det bara att PMa jag sätter igång efter nyår:D

I hoppning bryr ju sig ingen om hur det ser ut men kan tänká mig att det kan ha negativa effekter om man rider Grand Prix, men då får man väl göra som vissa dressyrstjärnor och skicka efter frisören så han får färga om ;)

Du måste lägga ut adressen till den sidan här sen!!

Nää, det kan jag inte tänka mig....
Jag vet iallafall att det finns en grekisk ryttare som var i Falsterbo för nått år sen (Petris nått) och han hade en skäck som jag inte kommer ihåg vad heter.:banana:

Har tom funnits en landslagshäst i hoppning här i sverige som varit skäck så nej det är knappast sant.

Panikie skrev:
var inte så säker på det.. det finns hur mycket regler som helst av små saker. man kan visst förbjuda.. min 4 åring kanske kan gå i eliten för att hon e så bra..men de får hon inte för så e reglerna alla måste ha fyllt 10. ex

men det är ju bara för att man inte skall förstöra hästens rygg och sånna grejer eftersom den inte är färdigväxt ! det är inte bra för en 4 åring att hoppa för högt !

Jag vet att det bara var ett exempel , men färgen har inget alls med att göra om man kan förstöra hästen !

/ annelie och mósí

det får de visst.
men de flesta raser som är skäckar är antingen dåliga hoppare eller för små, that's the problem.

Så är det givetvis inte! "Problemet" med skäckar som jag ser det är att man har avlat "bara" på färg, och inte på prestation i många fall. Jag vet flera skäckar som går riktigt bra inom både hoppning och fälttävlan, så jag tror att de kommer! :banana:

Kan i och för sig hålla med om att det finns en del konstiga regler... Men det är bra med reglering av vilka klasser unghästar får gå, tycker jag!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden