Förberedelser inför hundkurs!?

Timsetim

Trådstartare
Jag ska gå min första kurs på onsdag och jag är JÄTTENERVÖS!!!! Tänkte höra om man förväntas ha förberett sig på något sätt? Jag har pluggat in vovvens stamtavla eftersom instruktören har eller föder fortfarande upp den rasen. Men är det något annat jag ska tänka på?

/Timsetim

Sv: Förberedelser inför hundkurs!?

att inte vara så nervös :D

ta med vatten och egen vattenskål till din hund, extragott godis och en favoritleksak.

Försök bara att ha roligt tillsammans med hunden! Du kan väl berätta hur det går ;)

Som Cillamuffins skrev, bra att ta med eget vatten+skål, då det faktiskt sprids en del sjukdomar via vattenskålarna.

En ryggsäck är bra att ha med där du kan ha godispåsen till hunden, bajspåse, vattenskål, vattenflaska, fikapengar, papper och penna.

Det är troligen lite teori i början och det kan kännas skönt att kunna skriva upp vad som sägs, speciellt om du ska vara så nervös. :D

Annars är det bra gå dit och ha skoj!

Tack snälla för tipsen! :bow: Ska packa en speciell "hundkurs-ryggsäck"!! :D Det är väl den hederliga prestationsångesten som gör sitt! Jag förväntar mig att jag är den enda nybörjaren och att alla andra är superslipade!! :smirk: Pratade med instruktören och vad jag förstår så ska det bara vara teori första gången. Ska ut och köpa nytt block!!

/Timsetim

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 600
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: snöflingor
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 224
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 037
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar