@Blixten att läsa igenom sin ansökan och CV samma dag man ska dit brukar vara en god ide. Ibland har jag blivit ombedd att vidareutveckla det jag skrivit i CV eller personligt brev eller så har de nämnt någon särskilt område de vill att jag ska beskriva mer om. Då har jag tyckt det varit bra att ha färskt i minnet exakt vad jag skrivit så att jag inte sitter och rabblar samma sak igen. Det har varit väldigt bra i de fall som det gått en tid mellan ansökan och intervjun eller om man sökt flera jobb samtidigt och lyft fram olika egenskaper till olika tjänster och företag.
Då har du ju ett bra utvecklingsområde att nämna som du kan säga att du jobbar med och du vill utveckla hos dig själv. Då visar du att du har självkännedom.
Mitt största problem är väl att jag inte är riktigt bekväm med att prata om hur bra jag är och sälja in mig själv. När jag läser råd om intervjuer blir jag hypernervös och vill bara ställa in allt eftersom det bara verkar handla om att få sig att verka förträfflig och oumbärlig.
Då har du ju ett bra utvecklingsområde att nämna som du kan säga att du jobbar med och du vill utveckla hos dig själv. Då visar du att du har självkännedom.