Förbereda för utlandsflytt?

C

caballera

Hur lång tid tar det att förbereda en katt för utlandsflytt och vad behövs och hur går det till? Jag vet att katterna måste vara ID-märkta, ha pass och rabies vacc. Men hur lång tid tar det att få katten "rabiesgodkänd" och var vänder man sig för pass? Behöver de några andra vacc. och liknande? Är det olika regler för Europa och tex USA? Karantän? :confused:

Sv: Förbereda för utlandsflytt?

Det är olika regler för olika länder. Kontakta ambassaden för det land du ska emigrera till, ofta står det tom info på deras hemsida.
Det innebär också olika regler för hur du ska göra med rabiesvaccination etc.
Ett pass får du hos din veterinär.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 631
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 950
Senast: fixi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt