Förbereda för utlandsflytt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare caballera
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 641
C

caballera

Hur lång tid tar det att förbereda en katt för utlandsflytt och vad behövs och hur går det till? Jag vet att katterna måste vara ID-märkta, ha pass och rabies vacc. Men hur lång tid tar det att få katten "rabiesgodkänd" och var vänder man sig för pass? Behöver de några andra vacc. och liknande? Är det olika regler för Europa och tex USA? Karantän? :confused:

Sv: Förbereda för utlandsflytt?

Det är olika regler för olika länder. Kontakta ambassaden för det land du ska emigrera till, ofta står det tom info på deras hemsida.
Det innebär också olika regler för hur du ska göra med rabiesvaccination etc.
Ett pass får du hos din veterinär.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 083
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: escodobe
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 292
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 293
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10