Förbannade Scalarer

Ickiz

Trådstartare
De åt upp växterna som jag köpte till dem, åt upp 20 neontetror, en mal och nu har de även ätit upp 6 st räkor! :mad:

Till saken hör det att varken räkorna, malen eller neontetrorna var små så jag fattar inte hur de lyckats!! :cool:

Skit också.

Sv: Förbannade Scalarer

, åt upp 20 neontetror

eller neontetrorna var små så jag fattar inte hur de lyckats!! :cool:

Skit också.

Tja så går det när man inte kollar upp fiskarterna INNAN man köper.....för VAD äter scalarer i naturen?

Jo mindre TETROR. Gärna neontetror. Dvs vad du köpt är scalarernas livrätt no 1:d. Vad deras instinkter säger åt dem är MAT!!!!

Ungefär som att erbjuda en katt en smaskig liten mus!

:)

/KT

Neontetrorna var ca 1 cm stora och jag frågade i affären om det skulle gå bra att ha dem i samma akvarium och de sa ja.:cool:
Samma sak med räkorna.
Dessutom har vi haft dem i samma akvaruim tidigare utan problem. (dock inte samma fiskar)

Sedan att de skulle gå på malen fattar jag inte då den inte heller var särskillt liten.

Då var de inte så snälla alt. kunniga i affären då:-)
Scalarer äter garanterat räkor och neoner.

Jah, ciklider är glupska !

Mina blåciklider käkade upp kardinaltetrorna och dom är ju ändå större

De åt upp växterna som jag köpte till dem, åt upp 20 neontetror, en mal och nu har de även ätit upp 6 st räkor! :mad:

Till saken hör det att varken räkorna, malen eller neontetrorna var små så jag fattar inte hur de lyckats!! :cool:

Skit också.

Hur stora är skalarerna nu? Och vad var det för mal?

*försöker föreställa mig hur de petar i sig en ancistrus:confused:*

Jah, ciklider är glupska !

Mina blåciklider käkade upp kardinaltetrorna och dom är ju ändå större

Inte mina fjärilsciklider, riktiga mesproppar är de! Tetrorna hinner nästan alltid före att stoppa i sig den lite gottigare maten. Fast dvärgciklider är väl kanske överlag snällare.

Däremot har de förvånansvärt stora munnar för sin storlek, goffgoff säger det så har de slukat flingorna hela. Tetrorna får ta små, små tuggor.

Hur stora är skalarerna nu? Och vad var det för mal?

*försöker föreställa mig hur de petar i sig en ancistrus:confused:*

Där ser jag mer att malen dött av annat, och att scalarerna sen pillat på den döda fisken. Scalarer äter inte ancistrus.

Du har inte funderat på att mata dem emellanåt? :angel:
(Förlåt, kunde inte låta bli! :o)

Ja. Vi håller mkt dyra L-malar på jobbet med scalarer. De rör dem aldrig. Däremot pickar all fisk på fisk som redan dött.

Ja så kan de ha gått till.
Såg bara när de höll på att äta på den.

Och ja fiskarna får vanlig mat också. ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 842
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar