Förbannade D-droppar

Sv: Förbannade D-droppar

Det dog väl en 17 åring som fått dropparna, 19 gånger den dagliga dosen varje dag en tid. Eller jag minns fel? Det är flera år sedan.

Ska googla!

Jag tror du minns fel. Om inte så undrar jag hur de kom fram till att det var just D-vitaminet som orsakat dödsfallet och på vilket sätt. 19ggr dagliga dosen som står på flaskan ger ungefär 1600 IE, MÅNGA i Sverige tar 2000-4000 IE per dag (jag äter 1000 IE), halveringstiden är ungefär en månad.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
4 851
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 045
Senast: Squie
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
368
Senast: Krålus
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 022
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar