Förbandslåda till vovven, vad ha i den?

N

Nozer

Skaffade vovve för ca 3veckor sen.

Har lurat litegranna på att fixxa en förbandslåda med nödvändigheter till det lilla livet om ngt skulle hända.

Kommer köpa en färdig förbandslåda på ngn bensinmack eller dyl, men sen ska den juh "specialanpassas" för vovven också.
Vad tycker ni man ska ha i den?




/Tobbe
 
Sv: Förbandslåda till vovven, vad ha i den?

Klotång, liten sax, bomull, jodopax (färdigblandad) termometer, gasbinda, sterila kompresser, kol, cortison till att börja med i alla fall.
 
Sv: Förbandslåda till vovven, vad ha i den?

Om hunden fått i sig någonting mindre hälsosamt (giftigt), så ger man kol, då det "binder" giftet
 
Sv: Förbandslåda till vovven, vad ha i den?

Jag skulle vilja ha cortinson tabl. hemma för säkerhets skull. Kan man bara ringa till vet. för recept?? Eller måste man dit med vovven??
 
Sv: Förbandslåda till vovven, vad ha i den?

Det vet jag inte hur dina veterinärer har för rutin för just det, men ring och fråga dem.
 
Sv: Förbandslåda till vovven, vad ha i den?

oki, ska ta och ta tag i det någon dag jag är ledig. Har sett en hel del orm i sommar/höst så känns som att det är något man borde ha med sig.
 
Sv: Förbandslåda till vovven, vad ha i den?

Blodstillande vadd har jag sen min stora bröt av en klo. Också bra om man råkar klippa i pulpan. Finns på apoteket
 
Sv: Förbandslåda till vovven, vad ha i den?

Vad jag har i mitt husapotek;
jodopax, alsolsprit/-lösning, ACO ögonvatten, bomull
mepore & mefix (det enda som fäster på päls!), tubgas för fingrar

Dessutom "hälsoråd för hund" (gammal som gatan men den har räddat oss flera gånger!) och en telefonlista med alla veterinärer i Stockholm =)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 964
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 286
Senast: Fetaost
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 671
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 258
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp