Jag förstår faktiskt inte riktigt varför man vill rida träning om man inte vill utvecklas? Det kan ju vara kul att få nya övningar tex men då är det nog oftast billigare att köpa en bok med övningar?Bara för att säga emot mig själv med så måste man ju också både få rida och vara med på träningar utan att vara så intresserad av att utvecklas. Vi är nog ganska många som rider mest för att det är ROLIGT och inte söker så mycket utveckling, och det måste ju både tränare och andra också acceptera.
Förhoppningen är ju då att de som inte är så engagerade också kan tänka lika snällt om sin nästa, att vi kan komma ifrån att vara läktarryttare och istället granska oss själva lika kritiskt som vi granskar andra.
Men nog läser även ni ibland om personer som säger sig fokusera på grunderna, men som sedan inte vill rida för en tränare där man bara får harva runt på stora mittvolten?
Att man säger en sak, men vill en annan?
Liksom att man kan vara rätt kritisk mot hur andra tränat och inte utvecklats men inte alls är lika kritisk för sina egna brister utan de finns det en förklaring till medan ”andras förklaringar” är bortförklaringar?
Det är såklart heeeelt mänskligt att tänka så här.
Det gör vi ju i nästan allt annat. Andra behöver gå ned i vikt och det är bara att tänka på vad man äter medan man själv har hormonella problem eller en skada som gör det omöjligt typ (helt utan att viktscamma, jag är mer inne på att det är väldigt svårt att gå ned i vikt oavsett… och ännu värre att hålla en ny vikt… det nya diabetes läkemedlet ser grymt bra ut för detta så jag hoppas på en utveckling där så vi får bra hjälp att ge ️)
Sen tänker jag att det är väldig skillnad på att rida grunder och träna grunder. Jag rider väldigt mycket på en volt kring min tränare på träningarna just nu och får verkligen jobba. Det handlar om självbärighet, att jag ska sitta ordentligt och jobba med vikthjälperna, koll på bogarna. Svinsvårt. Hade jag velat göra detta för alla tränare jag ridit för? Nej, för jag känner inte att jag skulle få ut lika mycket av det med tränare som jobbar på andra sätt