Rosenblad
Trådstartare
De senaste åren har mina bröstvårtor/vårtgårdar förändrats en hel del. Har lite svårt att greppa när det började men vet att jag fick problem för ca 4-5 år sedan med att jag hade som en typ liten upphöjd "finne"-prick som en slags körtel mitt på vårtgården som började fyllas med nåt gult. Dum som jag var så "tryckte" jag den som en finne och det kom ut nåt gult, ibland lite vätskeaktigt och ibland lite mer tjockare. Även om jag "tömde" den så fylldes det upp igen och är så än idag, att den körteln liksom aldrig "stänger sig" och trycker du inte ut det som finns i, kommer det ut av sig själv. Men senaste åren har det kommit allt fler såna hårda små körtelprickar eller vad det nu kan vara, inte i kanterna utan mitt på vårtgården. De flesta som kommit på senaste tid är hårda och har inte direkt något gult i sig. Är bara som en upphöjd "finn-prick", och de har kommit på båda bröstvårtor. I vissa sitter ett minihårtstrå så undrar om det är hårsäckar?
Har jättekomplex för detta för när jag fryser eller liknande ser de nästan ut som bröstvårtorna skrumpnar ihop i bara massa prickar :/. Även ena bröstvårtan har blivit mycket större än den andra, och jag har inget minne av att jag haft olika stora innan. Och jag är inte gravid, och har heller aldrig varit detta. Är bara så fundersam vad detta beror på? Någon som varit med om något liknande? Går de att få bort?
Tacksam för svar!
Har jättekomplex för detta för när jag fryser eller liknande ser de nästan ut som bröstvårtorna skrumpnar ihop i bara massa prickar :/. Även ena bröstvårtan har blivit mycket större än den andra, och jag har inget minne av att jag haft olika stora innan. Och jag är inte gravid, och har heller aldrig varit detta. Är bara så fundersam vad detta beror på? Någon som varit med om något liknande? Går de att få bort?
Tacksam för svar!