Föräldrapenning

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MaLiNsMaLiN

Hur många dagar måste man ha jobbat för att få rätt till mer föräldrapenning än 180 kr om dagen? För det är väl ett visst antal dagar man måste jobba? Räknas det in även om man bara går som vikarie och jobbar kanske 7 timmar om dagen? ;) Har varit inne på hemsidan där det står om föräldrapenning, men där står inte något om detta. (tror det var försäkringskassand hemsida om jag inte minns fel?) Tacksam för svar!

Sv: Föräldrapenning

OM jag inte minns fel så baseras föräldrapenningen på den inkomst man haft de 6 senaste månaderna före barnets födelse.

Sv: Föräldrapenning

Moderaterna har väl ändrat så det är senaste ÅRET man ska ha jobbat? Fast det kanske bara vart förslag än så länge hur som haver jobbar du lite dittan dattan, se till att va arbetssökande samtidigt och stämpla upp, för då räknas det som heltid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 637
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 603
Senast: MariaO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV