Föräldraledighet!

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Är det godkänt att jag som mamma är hemma måndag - fredag medans pappa jobbar och pappa tar ut pappadagar lördag och söndag när han egentligen inte jobbar annars heller???

Sv: Föräldraledighet!

Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att man måste ta ut fred eller måndag oxå... Men varför ska han ta ut på helgen? Då är han väl ändå hemma? Det är väl bättre att spara på dagarna och ta ut dem senare...

Ok, ska kolla upp detta då.
Visst är han hemma ändå men man ska ju kunna betala sina räkningar också under första halvåret när jag inte kan jobba något själv utan bara vara mamma och matfabrik!!!

Tror som Snurrfian att han måste ta ut en vardag i anslutning till helgen (fredag eller måndag) för att kunna ta ut lördag-söndag.

Ja nu har jag ringt och kollat detta. Ni har rätt han måste ta ut fredag eller måndag för att få vara ledig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 900
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 276
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 407
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 396
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar