Ja, om ag redan gått med på detta till och med jan -16 så har du ju en beviljad ledighet!@Alexandra_W
Är inte med i facket men kommer ringa och kontrollera hur avtalet ser ut just hos oss.
@Björk
Jag har tagit ut fp hela tiden och måste ju då ha 5dagar/v efter 1års ålder.
Men om min ag föredrar 8h före 10h så måste det ju ändå vara ok ändå?
För det gjorde jag med första dottern och kommer göra det nu fram till sommaren då jag och min ag kom överens om detta i jan då gällde det dock till jan -16 som han nu tar tillbaka pga sparkrav och att dom nu fått för sig att jag inte har rätt att jobba mindre än 75% eller vara helt ledig.
Mig spelar ingen roll vilken dag och tror inte det gör det på sambons sida heller mer än att han helst inte vill ha det på fredagar då han redan jobbar kortdag då och automatiskt träffar barnen mer.
På mitt jobb passar det inte bra med att jobba 2h därför jag skrev som jag gjorde i början.
Jag vill inte vara jävlig mot företaget men mina barn och min familj kommer först, sedan så så var dom inte värst schyssta mot mig sist när jag skulle börja jobba efter min hellediga tid och min mamma var döende så därför är jag inte nu sugen på att vara mer tillmötesgående än vad jag behöver om man säger så....
Kommer säga till min ag i morgon att jag har läst annorlunda än vad dom gjort och säga att jag har rätt att jobba så lite som 10h i samband att jag tar ut föräldrapeng och att jag kommer kolla upp det mer exakt mm.
Den kan de inte dra tillbaka. De kan möjligen alltså kräva att du jobbar 2 timmar till i veckan.