Föräldragrupper-tider

Mirre

Trådstartare
Varför lägger dem sånt mitt på dan?
Här är det på förmiddagarna, vi vill gå tillsammans på det men det går inte för sambon jobbar när det är. Förstår inte varför dem inte kunnat lagt det på eftermiddag/kväll istället? Eller förutser dem att det bara är föräldralediga som vill gå?
Hur är det hos er?

Sv: Föräldragrupper-tider

Klockan 1 har det varit för oss. Det har funkat bra.
Det är ju mest för föräldralediga. När det var något viktigt som togs upp tog min man ledigt.

Här har de både på eftermiddagar och förmiddagar, men man kan tyvärr inte välja vilken grupp man hamnar i. Tror väl att man har rätt att ta ut föräldraledighet för att gå på föräldrautbildning så det är väl kanske därför de "inte bryr sig". Vi fick gå mellan 8 och 10 på morgonen vilket var långt ifrån bra för min del. Den tiden på morgonen spyr jag ganska friskt.:crazy: Mannen fick fylla i alla luckor...

Jag tror helt enkelt att dagtid passar bäst rent generellt för barnen :)

Dessutom så är det ju den som är hemma med barnet som kanske behöver komma ut och träffa folk kanske ...

För att föräldragruppen i första hand är till för ensamma föräldrar som vill komma ut och träffa andra dagledig! Här säger man rätt ut att det är för vår skull och att vi förhoppningsvis ska lära känna andra. Jag tyckte att det var jättemysigt att börja på föräldragrupp och lära känna andra mammor. Förhoppningsvis träffar man någon som man börjar umgås med på andra dagar också. Skulle den andra föräldern vara med jämt tror jag det är lättare att man vänder sig till den personen än till de man inte känner och det ger ju inte samma chans att lära känna de andra. Vi i vår grupp har blivit väldigt bra "vänner" och träffas lite överallt. Det är ju jättekul att se hur alla barn växer! Vi har träffats i snart ½ år! När pappa är hemma här vill jag inte stressa iväg på möten, då vill vi vara hemma eller hälsa på våra gemensamma bekanta.

Senast ändrad:

För att föräldragruppen i första hand är till för ensamma föräldrar som vill komma ut och träffa andra dagledig!

...och det är väl just den typen av "underhållning" som TS har efterlyst i sina trådar om hur tråkigt det är att vara barnledig och vara utan vuxet sällskap hela dagarna. Så det är väl helt perfekt att det ligger på dagen!

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Manji
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 640
Senast: orkide
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 336
Senast: monster1
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka