för ung för att para?

Sv: för ung för att para?

Vad är det för fel på alla som medvetet parar blandraser??!!:confused:
Jag blir bara sååå irriterad!

Men vadådå??

kan du precisera dig med exakt vad du tycker är så fel?

Men vadådå??

kan du precisera dig med exakt vad du tycker är så fel?

Jag kan precisera mig om du inte har ngt emot det!?
Vad gäller dvärgblandisarna så kan man väl igentligen inte säga något! (pengar att göra utan att göra så mkt skada)
MEN!!!! Dessa bruks/vall-blandisar går ofta väldigt tragiska öden till mötes!
Blir vandringpokaler vid åtta, nio månaders ålder pga att matte/husse inte längre orkar/vet hur man stimulera sin vovve:crazy:
Dessa hundar blir ofta problemhundar: ångestbitare, kan inte vara ensam, hundaggresiva, människoaggresiva osv. pga. att dom har en väldig massa energi som vill ut men ägarna vill att dom ska kunna "ligga på sin plats" när dom är inne!:eek:
Å det enda dom får är i bästa fall en långprommenad om dagen:cry:
För du tror väl inte på fullaste allvar att en person som köper en bruks/vallhundskorsning är intresserad av att ha sin hund till annat än sällskap?!
Tragiskt är ordet! För dessa stackars valpar som bara sätts till världen av penninghungriga eller okunniga männinskor!!
jag har hört av folk som är insatta att det finns personer som tar en kull bara för att dom vill ha en ny soffa:eek:
Tänk för tusan innan du bidrar till sån tragik!!!

Senast ändrad av en moderator:

Vad är det för fel på alla som medvetet parar blandraser??!!:confused:
Jag blir bara sååå irriterad!

Jag vill vända på det där ... Hur kan det vara rätt att medvetet bidra med ett gäng valpar som det inte finns någon vettig marknad för?

Aha, tack för svaret.

Jag kommer inte att bidra till någon blandrasparning eftersom jag inte ens har någon hund..;)

Jag har egentligen ingen åsikt heller, var mest intresserad av vilka nack/fördelar det finns med en blandrasparning.

Jag vill vända på det där ... Hur kan det vara rätt att medvetet bidra med ett gäng valpar som det inte finns någon vettig marknad för?

Men nu vände du väl ändå inte på det, ni verkar ha samma åsikt?

Eller så har dom inte samma åsikt, det går tyvärr att utläsa Tallbarrs inlägg på två olika vis ;)

Jag hoppas för allas bästa att varken ni eller tikägaren fullföljer det hela - någonsin :crazy: Har du någonsin kollat på blocket? Eller besökt internetsidor som har hundhem? (Eller kollat på "Hitta hem" när det gick på tv). Förstår du vart jag vill komma?

Det finns redan tusentals hundar som inte har ett ställe att kalla hem. Och din hunds valpar (om ni fullföljer det hela) kommer säkerligen bli en av dessa hemlösa hundar. Om det föds 8st valpar så kanske både ni och tik ägaren behåller varsin valp. Resten får nya hem. Men ser man tillbaka på kullen och alla dess valpar när de är 1år så är det inte alls säkert att alla ens är i livet :eek: Och om de mot alla odds lever ännu så har de säkerligen bytt hem ett flertalet gånger redan. Jätte snällt att planera flera hundars öden så långt i förväg :crazy:

Eller så har dom inte samma åsikt, det går tyvärr att utläsa Tallbarrs inlägg på två olika vis ;)

Aha, jag läste det som att hon/han var helt emot att para blandraser och kunde inte förstå när den andra ville vända på det och skrev ungefär samma sak. :D

Då måste jag ha uttryckt mig svårbegripligt.
Det jag vill ha sagt:
Sluta para blandraser el två olika raser så att blandras uppstår!

:angel:nu blev det tok... Förlåt, förlåt.... Jag tänkte skriva ett inlägg i denna tråd, men hejdade mig och sen råkade den meningen hamna där ändå .... Jag klantade till det.;):angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 774
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 024
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 811
Senast: Digbil
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
28
· Visningar
2 118
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka