för tung?

Status
Stängd för vidare inlägg.

piggelin

Trådstartare
jag har ett fjordsto som är 140 cm och är väldigt lätt.(känns som att rida på en new forest)
min pappa har för sig att han ska lära sig rida på henne med motivationen: "fjordingar kan bära 100 kg"
jag är lite osäker på om hon verkligen klarar honom. han väger ca. 84-90 kg....
vad tycker ni?

Sv: för tung?

jag har ett fjordsto som är 140 cm och är väldigt lätt.(känns som att rida på en new forest)
min pappa har för sig att han ska lära sig rida på henne med motivationen: "fjordingar kan bära 100 kg"
jag är lite osäker på om hon verkligen klarar honom. han väger ca. 84-90 kg....
vad tycker ni?

Högst upp i detta forum finns en nålad tråd som täcker svar på denna typ av frågor :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vi har blivit med arbetshäst! I alla fall är det så det känns. :confused:O_o:cool: Damen i fråga är ca 140 cm hög på det stället där...
2
Svar
20
· Visningar
1 771
Senast: Capybara
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 869
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: fixi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar