För smal eller lagom!? (sadeltråd)

Sv: För smal eller lagom!? (sadeltråd)

Bra, då har hon igen ont i mänken ENN
Nej, jag tror inte heller hon har ont, men håller med dej.. ännu!

OK, misstänke du har lås bogerna, hon kan inte ta utt steget.
Tror också det...:crazy:

Då har du fått 4-point tryck, (bridgeing). Sadeln är för lång för hästens rygg.
För lång tror jag inte att den är, sadelutprovaren ansåg att den var alldeles lagom, fanns till och med lite plats kvar bak. Men kan det vara så att hästen har blivit rakare i ryggen och därför har bommen blivit för svängd och den ligger och gungar på henne, hon har ju höjt ryggen väldigt mycket.

Jag förslå du kontakta en Saddle Fitter för Fitting och Till Padding.
Jag har en westerntränare/sadelutprovare som finns tillgänglig (hjälpte mej med den första) och även en equiterapeut som är duktig, så jag kommer absolut att ta hjälp. Sen har jag sadelprovar utbildning på engelska sadlar, inte alls samma, men lite hjälp har man ju av det.:laugh:

Mvh Domino_s

Sv: För smal eller lagom!? (sadeltråd)

Bra, då har hon igen ont i mänken ENN
Nej, jag tror inte heller hon har ont, men håller med dej.. ännu!

OK, misstänke du har lås bogerna, hon kan inte ta utt steget.
Tror också det...:crazy:

Då har du fått 4-point tryck, (bridgeing). Sadeln är för lång för hästens rygg.
För lång tror jag inte att den är, sadelutprovaren ansåg att den var alldeles lagom, fanns till och med lite plats kvar bak. Men kan det vara så att hästen har blivit rakare i ryggen och därför har bommen blivit för svängd och den ligger och gungar på henne, hon har ju höjt ryggen väldigt mycket.

Jag förslå du kontakta en Saddle Fitter för Fitting och Till Padding.
Jag har en westerntränare/sadelutprovare som finns tillgänglig (hjälpte mej med den första) och även en equiterapeut som är duktig, så jag kommer absolut att ta hjälp. Sen har jag sadelprovar utbildning på engelska sadlar, inte alls samma, men lite hjälp har man ju av det.:laugh:

Mvh Domino_s

Så du inte missförsto jag mena sadel bom blad är för lång om hon har tryck mark båda främ och bak, då har du igen kontakt i mitten.
Om sadeln vill rock som ett gungstoll och lyfta bak när du dra gjord då är det som du säjer, räk rygg och för mycket rock i sadel bladen.
Man kan inte har båda, ren fysiks.
Om du har för mycket rock padda till upp vid mänken då höjer du främ känt och kan avlästa bogen.
Good Luck

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 809
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 598
Senast: Lavinia
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 075
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar