Domino_s
Trådstartare
Sv: För smal eller lagom!? (sadeltråd)
Bra, då har hon igen ont i mänken ENN
Nej, jag tror inte heller hon har ont, men håller med dej.. ännu!
OK, misstänke du har lås bogerna, hon kan inte ta utt steget.
Tror också det...
Då har du fått 4-point tryck, (bridgeing). Sadeln är för lång för hästens rygg.
För lång tror jag inte att den är, sadelutprovaren ansåg att den var alldeles lagom, fanns till och med lite plats kvar bak. Men kan det vara så att hästen har blivit rakare i ryggen och därför har bommen blivit för svängd och den ligger och gungar på henne, hon har ju höjt ryggen väldigt mycket.
Jag förslå du kontakta en Saddle Fitter för Fitting och Till Padding.
Jag har en westerntränare/sadelutprovare som finns tillgänglig (hjälpte mej med den första) och även en equiterapeut som är duktig, så jag kommer absolut att ta hjälp. Sen har jag sadelprovar utbildning på engelska sadlar, inte alls samma, men lite hjälp har man ju av det.
Mvh Domino_s
Bra, då har hon igen ont i mänken ENN
Nej, jag tror inte heller hon har ont, men håller med dej.. ännu!
OK, misstänke du har lås bogerna, hon kan inte ta utt steget.
Tror också det...
Då har du fått 4-point tryck, (bridgeing). Sadeln är för lång för hästens rygg.
För lång tror jag inte att den är, sadelutprovaren ansåg att den var alldeles lagom, fanns till och med lite plats kvar bak. Men kan det vara så att hästen har blivit rakare i ryggen och därför har bommen blivit för svängd och den ligger och gungar på henne, hon har ju höjt ryggen väldigt mycket.
Jag förslå du kontakta en Saddle Fitter för Fitting och Till Padding.
Jag har en westerntränare/sadelutprovare som finns tillgänglig (hjälpte mej med den första) och även en equiterapeut som är duktig, så jag kommer absolut att ta hjälp. Sen har jag sadelprovar utbildning på engelska sadlar, inte alls samma, men lite hjälp har man ju av det.
Mvh Domino_s