Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker den ser ut att börja bli för smal.....
Har en semiquarter som för ca 2-3 månader satt hyfsat på unghästen, tänkte det var bra att börja med
NU har han endast gått på bete sen ca 1 juni och han kan inte ha den längre, alltför smal.....sålde min andra jag hade som var för stor DÅ, nu hade den nog passat.....
Måste säga att jag är väldigt imponerad av att någon kan skriva om en sadel passar el inte med hjälp av några bilder.....
bara en lite tanke utifrån bilderna; ligger inte sadeln lite för långt fram?
Jag hade en häst som började bocka i galoppen när sadeln var för trång, märktes inget i skritt eller trav, så att hästen reagerar i galopp kan vara ett tecken...
Hon säger ingenting när jag sadlar och spänner eller när jag rider.
Bra, då har hon igen ont i mänken ENN
Har dock märkt att hon inte vill länga sej/öka galoppen i padocken och att hon ibland slängtravar sej in i galoppen ute när jag ger signal. (ingen som vi haft problem med innan)...
OK, misstänke du har lås bogerna, hon kan inte ta utt steget.
Padden visar mer tryck fram och baktill, mindre tryck en bit bakom bogarna (som att sadeln inte "kommer ner" riktigt där. I början var det jämnt.
Då har du fått 4-point tryck, (bridgeing). Sadeln är för lång för hästens rygg.
Sen tycker jag att den har börjat lätta bak... Vet inte om det kan vara för att hon byggt på sej en massa muskler och sadeln inte riktigt kommer ner på henne över ryggen heller. Så den blir liggande ovanpå och därför lättar
Jag förslå du kontakta en Saddle Fitter för Fitting och Till Padding.
Mvh Domino_s
Jag hade en häst som började bocka i galoppen när sadeln var för trång, märktes inget i skritt eller trav, så att hästen reagerar i galopp kan vara ett tecken...