Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj då. Det där var ngt att ta i beaktande. Om man har otur kan ju inspektören komma upp i fem platser, även om man inte har fler än två hästar för tillfället.
Oj då. Det där var ngt att ta i beaktande. Om man har otur kan ju inspektören komma upp i fem platser, även om man inte har fler än två hästar för tillfället.
Och har man andra djur på gården, kor eller får tex, så måste man räkna djurenheter. Då kan man behöva förpröva även om man inte kommer upp i fem platser.... :smirk:
Däremot, en sak att tänka på som jag inte vet om man tagit upp i sammanhanget är - om man bygger stall för tre boxar, och så gör man en lösdrift för tre hästar t ex, så innebär det sex platser. Och då krävs förprövning. Lite avig regel, men.. Jag har ju stall med tre boxar, och när djuskyddet var här och inventerade i somras så frågade jag om jag behöver förpröva för lösdrift i befintligt utrymme. Och insp tyckte att 'den där är en slamkrypare. För med lösdrift får du plats för 6 hästar = solklar förprövning. Samtidigt tänker du ju inte ta in fler hästar utan ska ha den som komplement. Men, vid en senare inspektion, om du står där med 3 + 3 platser riskerar du att åka på problem om du inte förprövat..'
Det där verkar vara en tolkningsfråga hur det ska bedömas... .
För mig är vindskydd och ligghall samma sak.