Piamaria
Trådstartare
Och, 4 åringen är utled på hö! Hösilage går inte att använda då det blir dåligt på en gång. Någon som har ideer här? Jag har använt Krafft Groov 125 som kraftfoder då proteinvärdet var något lågt i det grovfoder vi har haft. Nu har vi gått över på hö, men det är just ingen skillnad på näringsvärdet. Problemet är att jag inte får i den unge mannen den mängd hö han skulle behöva äta och jag är inte intresserad av att trycka i honom havre för att han ska hålla hullet. Luzern har jag försökt med men det strödde han i boxen i stället för att äta upp. Har aldrig haft en häst som inte har ätit och nu funderar jag vilt på vad jag ska ta till - innan - han blir tunn!
Hästen går i hage hela dagarna men det är inte tillräckligt med gräs för att det ska räcka som "foder". Någon som har tips på ett smakligt kraftfoder, lämpligt till unghäst. Helst inte pelleterat......
Hästen går i hage hela dagarna men det är inte tillräckligt med gräs för att det ska räcka som "foder". Någon som har tips på ett smakligt kraftfoder, lämpligt till unghäst. Helst inte pelleterat......