För lite gräs i hagen!!!

Sv: För lite gräs i hagen!!!

Många bra tips! Hönät ska vi prova och även att slå gräs. Enkla saker men ibland inte helt lätt att komma på. Tack för respons!:bow:

Hur stor hage har hästen? För faktum är att fast gräset är kort är det mycket näring i det. Min gubbe lämnade sitt hö i hagen för gräset där räckte tydligen för hans dagsbehov.

Hur stor hage har hästen? För faktum är att fast gräset är kort är det mycket näring i det. Min gubbe lämnade sitt hö i hagen för gräset där räckte tydligen för hans dagsbehov.

Jadu, vi har flera hagar som vi växlar mellan. Det är inte små rutor som de står och har trist på men problemet är att det är växtfattigt. Tror det har varit för torrt. Jag tror som du att det är mycket näring i det här korta gräset men att jag ens oroar mig är för att ynglingen är lite svårfödd.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 769
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Har byggt en lunch-hage ca 30 kvm med fodergrind till hästarna i helgen där em-höet ska serveras.Problemet är bara att det finns lite...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Krans
·
Foder & Strö Hej, Jag har problem med att få upp min tunna 3-åriga Oldenburgare i hull. Betet är slut så jag fodrar med grönt och fint hö. Höet har...
2
Svar
24
· Visningar
4 553
Senast: svea
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 278
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar