För lång svängel (?)

A

Aggepagge

vad gör det om svängeln är för lång?
På min vagn är svängeln ~90-95 cm lång tror ja
Men spelar det någon roll? och varför gör det de?

Och sen ni som gjort egna svänglar har ni gjort någon stopp som gör att draglinorna inte åker mot mitten på svängeln. lr har ni bara gjort så att linorna inte ska åka av utåt?

Jag börjar bli lite otålig har haft både vagn och sele hemma länge nu men inget händer..:smirk: Är ju körsugen..:angel:

Sv: För lång svängel (?)

Är det en stor häst? Isåfall gör det inget, har själv haft 90 till mitt sto som hade fölmage.

Det är bra att ha stopp inåt med, annars får man göra som jag o knyta fast med en liten tråd så de inte glider in :)

Sv: För lång svängel (?)

Jaha ok så de funkar alltså? ja det är bara en ögla längst ut på vagnen så just nu det finns inget stopp åt nått håll men tänkte att man kunde fixa det rätt enkelt med skruvar och muttrar. Sen kan ju lillebror svetsa ett stopp inåt kanske:)

längtar ut:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 229
Senast: EmmaW
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 606
Senast: Intejag
·
Ridning Hur gör ni som av olika anledningar har olika långa ben? Altså med stiglädren... Jag har efter en olycka ca 2 cm skillnad i längd på...
2
Svar
38
· Visningar
3 178
Senast: Sunny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd