För lång dressyrgjord?Dressyrgjordens funktion ?

Krans

Trådstartare
Hej! Hästis har gått ner i vikt och dtessyrgjorden har blivit låååång.Går att använda men spännena kommer upp på sadeln eller hur jag ska säga.Som när man har en " vanlig" gjord alltså. Är det ngn skada med detta ? Vad fyller dressyrgjorden eg för funktion ? Jag har ju även förstått att dtessyrgjordens spännen absolut inte får ligga på ett visst muskefäste ? Så vari är funktionen.Egentligen ?Nu blev det många funderingar.🙂Någon med många svar ?🙂

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har länge funderat på vad nosgrimmor egentligen fyller för funktion och ofta tänkt att de inte gör någon nytta, snarare tvärt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 818
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 400
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 285
Senast: Djurvän
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka