För höga mål?

Sv: För höga mål?

Tiggertjejen skrev:
Jag tycker inte att du har för höga mål.
Steg 1 kursen är intressant och ger en ganska bra inblick.

Jag vill ju fortfarande gå steg 2 men ändå så känner jag lite Hur ska jag hinna?
Sweety är min bebis och han kommer alltid att finnas vid min sida. Zertlin har ju gått av banan. Det betyder att jag måste ha minst 3 hästar....

Men framtiden får utvisa.

Jag tror att Etis blir en fin galopphäst!!

Steg 2 är ännu intressantare :). Ville bara säga att Zertlin som du skrev om är lillebror till min tjej

Hallå där!
Absolut inte!! Jag tycker du ska ge järnet och ha kul på vägen. Jag hade samma funderingar som du för ett par år sen.
Jag har haft min amatörlicens tre år nu och gjort MÄNGDER med tabbar. Jösses! Men jag har bjudit på det och kämpat på. I lördags fick jag "betalt för mödan", Blev vald till Göteborgsbanans bästa arabtränare och GGS-tränare samt bäste arab 2005. Hur kul som helst!!!:love: :bow: :love:
Och jag visste i princip ingenting om galopp innan...
Jag kommer med all säkerhet fortsätta med mina tabbar, men gud vad roligt jag har med mina hästar! Och allt trevligt galoppfolk man lär känna och all denna spänning. Näe jag ångrar inte en sekund att jag vågade ge järnet. Kom igen tjejen, du klarar det!!!
Kram så ses vi på banorna snart...:bump:

Grattis! fy vad skoj! Måste kännas underbart.

Jag hoppas att det blir att jag tar mig samman och kämpar iallafall. Det skulle vara jättekul faktiskt. Jag känner verkligen för detta :).

Tänkte lägga in en fråga till er som är amatörtränare. Hur gör ni med arbete och sånt? Har ni deltidsarbete eller jobbar ni med hästarna bara?

Fru Mobergs Galopp - Du råkar inte vara Camilla? Jag känner Susanne och Nathalie nämligen;)

Go For It!

Du behöver inte vara orolig för att sätta för höga mål. Steg 1 är en kort kurs, en liten introduktion i galoppens värld. Steg 2 är en längre kurs med mkt hästkunskap, veterinärföreläsningar m.m. Jag tror att du kommer få behållning av kurserna oavsett om du tar ut licens i sllutända eller ej.

Steg 1 tycker jag att alla som är lite nyfikna/intresserade ska gå. Mina föräldrar gick den för ett par veckor sedan och de var eld och lågor!

Jag tränar som amatör än så länge. Just nu så jobbar jag bara med mina egna hästar men har lite ströjobb vid sidan av. Bland annat så bokar jag Malin Svanberg och Jessica Lindbergs ritter i löp.

Jag började träna 2002 och då jobbade jag heltid på Täby och tränade min egen "på lunchen". Sen har jag successivt utvecklat min verksamhet och nu börjar jag planera att byta till en proffslicens till årsskiftet.

Känner till de som är nattarbetare, de som driver eget företag så de kan styra sina tider lite själv.

linafina skrev:
Tänkte lägga in en fråga till er som är amatörtränare. Hur gör ni med arbete och sånt? Har ni deltidsarbete eller jobbar ni med hästarna bara?

Poängen med att vara amatörtränare är just att du inte skall leva på din verksamhet. Nu för tiden tycks detta inte vara någon regel, men när min far tränade innan han skadade sig ville de proffsförklara honom. Men eftersom han bevisliggen hade ett arbete och tränade vid sidan av detta kunde han inte tvingas bli proffs. Naturligtvis är det ingen som motsäter sig att du tjänar bra pengar på dina hästar, men som sagt det är inte meningen att du skall träna dem på heltid och leva av avkastningen.

Att Annika Källse gör detta är ett led av att hennes verksamhet har vuxit, och hon börjar växa ur amatörrollen. Precis som Gunnar Nordling sa i tv-sändningen är hon inte längre någon amatör, utan professionell i allra högsta grad. Men steget till proffs är större än bara att byta licenstyp och kräver en del eftertanke.

Annika kommer helt klart att bli proffs, men behåller nog amatörlicensen året ut för att inte minst rida fegentrin och samla på sig resultat för att kunna locka till sig ägare när licensbytet väl sker.

Att vara amatörtränare är inte minst en prövotid för de som går i proffstankar. Att känna på hur det är att träna hästar. Börja i liten skala och arbeta dig uppåt!

Lycka till!

nån som har en aning om hur mycket man får väga o hur gammal man får vara för att tävla galopp med en D-ponny?

Senast ändrad av en moderator:

18 år och max 65 kg (inklusive utrustning) har jag för mig.. men är inte hundra! Sök på ponnygalopp så hittar du säkert det! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 522
Senast: anna_panna
·
Hundträning En av mina intentioner för året är att jag ska bli bättre på att planera och följa upp min träning med hundarna. Men det är så svårt...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: farin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har de senaste åren blivit mer medveten om vad jag tänker och framförallt hur jag ibland fastnar i olika tankeloopar. Tex vet jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 963
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 688
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar