För gammalt?

Sv: För gammalt?

Jag tycker 12 år är en perfekt ålder på en tävlingshäst =)

12 år är absolut inte för gammalt, min förra ponny var 20 år när jag tävlade msv med den och det var inga problem. :):)

det brors ju på hur mkt du kan. en 12 årig häst är ju oftast mer ruttinerad. men sen om du vill komma långt så kan de ju ta några år och då kanske den är lite gammal. men de e ju vad man själv tkr. alla tkr ju olika :)

12 år är ingentign när man kan se hästar och ponnyer över 16 år tävla!

Nej, jag tycker inte att det är för gammalt. ;)
Min kompis tävlar nämligen en 27 åring, så det handlar ju lite också om hur mycket hästen klarar och hur pigg den är.

nejnejnej 12 år är inte gammalt för en häst, min är 12 och henne är det krut i minsann ;) vi hoppar runt 1-1,10 så det är absolut inga problem med en 12-årig hopphäst. :)

12 år är perfekt om du vill ha en "färdig" häst med många år kvar att tävla. Min första ponny var en D-ponny som var 15 när vi köpte honom. Jag tävlade honom i 5 år efter det och lärde mig enormt mycket!! Sen var det ju ändå dags att gå över till stor häst.

12 år på en ponny är ingenting om den är frisk och hel!
min är 13 och har aldrig varit bättre:)

Jag har haft en ponny på 18 år som hoppade 1.10 , så nej, 12 är inte för gammalt för en hopp ponny. Plus att dom flesta hopponnysarna är runt 10-13år!

Herre Gud nej! Du e absolut inte för gammal! Lycka till med Hästen!:D

Jag tycker inte heller att 12 är gammalt på en ponny.. Det blir nog bra skaru se ;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
851
Senast: MML
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Elo
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 272
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka