För gamel?

P

pufffan

Hej mine venner. Jag kund int sove så jag satt mig här ena lit stund. En av pojka kom förbi här idag när jag hade komme hem med Kotte. Han sa att han tyck att jag skull slute och köre då han tyck vi var för gamle.:eek:
Jag har funderat lit på dette. Men det kan väl int vare så att Kotte är för gamal? Han är ju bare 14 år i år. Int kan han väl tyck att våren lille runde är jobbiger då?När jag var lit så hade vi ena stor ardenner märr som far körde med. Hon blev 23 år gamle hon.Nå mine venner vad tyck ni? Int är väl Kotte för gamle för att dra ena vagng ena lit runde var dag?
Vill bare skriv av mig lit.
Rut.

Sv: För gamel?

Gammal??? 14 år?! Det är ju rena barnet!!! :rofl:
Kör min shettis som är 17 år och rider min 19 åring och 23 åring ca 1-4 timmar (ibland upp till 6 timmar) i ca 3-6 dagar / vecka.

Så kör du på så länge hästen verkar må bra, trivs och är frisker! :D

absolut inte! en bekant till mig har en häst på över 20 år och hon kör hästen som om den vore 10 typ så kör på du bara :) så länge hästen mår bra så tuta och kör:rofl:

Hejsan Puffan! Inte är Kotte för gammal, min är 18 år snart och körs nästan varje dag,:banana:

Hm host, host. Nu tror jag ju inte att det var Kotte han tyckte var för gammal.... Inget illa menat Pufffan. Tror bara att du har fattat det hela lite fel. Det är nog dig han är rädd om.

Du känner ju din Kotte, så du ser säkert själv när han inte orkar längre. 14 år är ingen ålder för en häst, så han har nog många år framför sig.
Jag tror nog, precis som Åke, att det snarare var din ålder som åsyftades. Det är ju samma sak där, du och endast du kan avgöra om du orkar eller inte.

Jag har gått och grunnet hele dagen på dette som pojka sa till mig. Det måst ju vare så att han mener mig. Men man vet ju int så noge han kan ju int så myck om häster. Men han är en väldig rarer pojk måst jag säge. Han kan ju dette med datorer om jag kan mors gamle bull recept i skallen.Jag skall ta och ringe till han i morgon dagen och höre vad han mene. Han jobb ju så myck så han sover säkert nu.

Rut.

Och även om det var dig han menade, Puffan, så tycker jag du ska ta det med ro!
Inte ska man sluta med det som är roligt på grund av andras åsikter eller oro!! Kör på du, att göra saker, och saker man tycker om, håller en vid liv, tror jag!

Lotta

Med hänsyn till din höga ålder så skulle jag inte köra själv. Det kan hända mycket på vägen till Valdemar.//bonny

Man är ju inte äldre än vad man känner sig. Skulle du sluta köra Kotte och sluta göra det du tycker är kul, så skulle du nog åldras 20 år på en dag. Du känner nog bäst själv vad du klarar av, och de allra segaste människorna är de med en seg vilja. Bara det att du först trodde att det handlade om Kotte, vittnar om att du inte ser på dig själv som för gammal. Dina nära är nog bara oroliga för dig, men välmening kan bli fel om du tror mer på dem än på dig själv.

Du får väl säga till dem att Kotte är ett säkrare alternativ än t ex bilkörning. Skulle du somna medan du stickar vantar så håller sig Kotte på vägen i a f. Kotte är ju en så trogen vän vid det här laget att de nog inte har något att oroa sig för, värre vore om ni inte fick ha era stunder tillsammans.

Ha en härlig vår ute på mjuka vägar för Kottes hovar! :)

/Karin

Tack för alle rare svar mine venner. Jag tog ett prat med pojka igår. Jodå det var allt mig den rackern mene. Jag sa att jag då int var för gamel för att fare så korte turer med Kotte som vi gör. Så nu fick han så han teg.

:banana: :banana: Haha helt rätt Puffan, det är bara att sätta pojkarna på plats... Det gör jag hela dagarna på jobbet...

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 223
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Jag funderade på att ta frågan i höst 2018-tråden, men tänker att frågan är så pass allmän att den passar bättre i en egen tråd. Jag...
Svar
4
· Visningar
2 324
Senast: Okeydokey
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama