För er alla underbara som orkade med mig förra året <3

Sv: För er alla underbara som orkade med mig förra året <3

Det låter ju väldigt lovande det där, men det är väl så att träffar man rätt så gör man och då funkar allt bara man vill :) Det blir ju inte jobbigare än vad man gör det till!
För våran del är han mer orolig över att jag ska tycka det är jobbigt än vad jag är över att han är borta så länge. Men jag försöker få honom att förstå att jag visste ju hur hans schema såg ut innan jag träffade honom, och för mig är det inte ett problem. Rätt man är värt det alla ggr! :)

Ja visst är det så, jag förstår ju också varför. Är väl väldigt skönt om man slipper ta lån när man vill köpa något dyrt. Skulle jag köpa något som kostar 100.000 så skulle jag få toookspara i ett par år med min lön. :p

Precis, nästa helg han inte är hemma och jag är ledig så hör jag av mig på studs och bokar dig om inte du redan är bokad ;) :D

kram

Nu är jag dock lite nojjig, idag är första dagen han inte ringt och heller inte skrivit något sen i morse. :( Han borde förstå att så gör man inte, jag sitter ju här och tror att han allt från ha somnat till att ha blivit uppäten av hajjar :nailbiting::eek:

Han kommer säkert med ett sms imorgon. Ibland är det ju datatrafiken som krånglar. Någon gång fick jag ett sms av en kompis, mitt i natten. När man tittade på hennes mobil såg man att hon skickat den kl 20 på kvällen....

Det låter ju väldigt lovande det där, men det är väl så att träffar man rätt så gör man och då funkar allt bara man vill :) Det blir ju inte jobbigare än vad man gör det till!
För våran del är han mer orolig över att jag ska tycka det är jobbigt än vad jag är över att han är borta så länge. Men jag försöker få honom att förstå att jag visste ju hur hans schema såg ut innan jag träffade honom, och för mig är det inte ett problem. Rätt man är värt det alla ggr! :)

Ja visst är det så, jag förstår ju också varför. Är väl väldigt skönt om man slipper ta lån när man vill köpa något dyrt. Skulle jag köpa något som kostar 100.000 så skulle jag få toookspara i ett par år med min lön. :p

Precis, nästa helg han inte är hemma och jag är ledig så hör jag av mig på studs och bokar dig om inte du redan är bokad ;) :D

kram

Ja det gör väl det.

Ja tänk om man kunde jobba extra och tjäna ihop de där pengarna som saknas...

Just nu ligger både jag och sambon i vad jag befarar kan vara influensa :crazy: Men är det inte det eller att vi är friska till helgen så vill jag jättegärna träffas :) Vi kan väl höras framåt slutet av veckan för då vet jag ju hur vi mår.

Det är säkert bara fel på hans telefon eller att sms;en har fastnat någonstans. Det har hänt mig flera gånger att jag har fått sms på kvällen som skickats på morgonen.

Kram

Senast ändrad:

Ja alltså jag tror ju inte seriöst att han blivit uppäten av hajjar. :p Men efter att han ringt minst 1 gång om dagen och skrivit på fb minst 2 ggr om dagen i 10 dagar och sen helt plötsligt inte gör det så blir jag lite nojjig!

Ja det gör väl det.

Ja tänk om man kunde jobba extra och tjäna ihop de där pengarna som saknas...

Just nu ligger både jag och sambon i vad jag befarar kan vara influensa :crazy: Men är det inte det eller att vi är friska till helgen så vill jag jättegärna träffas :) Vi kan väl höras framåt slutet av veckan för då vet jag ju hur vi mår.

Det är säkert bara fel på hans telefon eller att sms;en har fastnat någonstans. Det har hänt mig flera gånger att jag har fått sms på kvällen som skickats på morgonen.

Kram

Eller hur, galet skönt vore det! Bästa av allt, kunna skämma bort sina djur ännu mer :love:

Åh klumpigt uttryckt av mig.. jag menade nästa helg som jag är ledig när han är borta. Så du kan friskna till i lugn och ro :love: Håller tummarna för att det är snabbt övergående!

Nja då är det fel på hela plattformens kommunikation isåfall, för sin egen telefon får han inte ha med sig :) Och jag kan inte ringa och kolla så han är lever heller, för då ropar dom ut i högtalare över hela plattformen att jag söker honom :p Känns lite väl dramatiskt ;)

Positiva när jag blir nojjig och när jag mår bättre är att jag fick städryck och nu har skrubbat och skurat hela lägenheten :D Till och med sopat hela lägenheten med liten sopborste eftersom jag inte kan dammsuga mitt i natten :p

Kram

Eller hur, galet skönt vore det! Bästa av allt, kunna skämma bort sina djur ännu mer :love:

Åh klumpigt uttryckt av mig.. jag menade nästa helg som jag är ledig när han är borta. Så du kan friskna till i lugn och ro :love: Håller tummarna för att det är snabbt övergående!

Nja då är det fel på hela plattformens kommunikation isåfall, för sin egen telefon får han inte ha med sig :) Och jag kan inte ringa och kolla så han är lever heller, för då ropar dom ut i högtalare över hela plattformen att jag söker honom :p Känns lite väl dramatiskt ;)

Positiva när jag blir nojjig och när jag mår bättre är att jag fick städryck och nu har skrubbat och skurat hela lägenheten :D Till och med sopat hela lägenheten med liten sopborste eftersom jag inte kan dammsuga mitt i natten :p

Kram

Visst vore det underbart! Då kunde man köpa allt man ville ha :D Fast, då hade man kanske jobbat så mycket att man inte hinner njuta av djuren.

Aha, du menar så :o Då är jag med :) Ja jag hoppas att det är snabbt övergående. Jag har inte särskilt mycket röst just nu :(

Hm, han kanske var så slut att han somnade ifrån det? Han kanske bara skulle titta på tv lite och somnade? Det har hänt min sambo många gånger men honom kan jag ju iallafall ringa när han ligger ute.

Haha, ja då är det iallafall rent nu :)

Jag håller tummarna för att han hör av sig snart.

Kram

Nu är jag dock lite nojjig, idag är första dagen han inte ringt och heller inte skrivit något sen i morse. :( Han borde förstå att så gör man inte, jag sitter ju här och tror att han allt från ha somnat till att ha blivit uppäten av hajjar :nailbiting::eek:

Ta det lugnt, antingen har de problem med kommunikationerna eller så är han helt enkelt så trött att han bara somnat. Min karl jobbar den här veckan och i förrgår ringde han inte och igår somnade han i örat på mig (väldigt gulligt :love:). Man blir ofta så vansinnigt trött när man ligger ute och jobbar så där. Jag vet hur snabbt jag somnar när jag jobbat 10-14tim per dag i en månad :crazy:

Men lugna och fina nu, jag var inte hysterisk. Tycker dock inte att det är jätte märkligt att jag vart lite nojjig, det kan hända ganska mycket när man hänger i en sele jäkligt långt upp över havet i halv storm. Så det var inget mer än normal nojja och oro för någon man bryr sig om..

Ingen fara :D

Jag vet EXAKT hur du känner dig, min karls jobb är inte ofarligt (fast inte så riskabelt!) och när man inte hör från honom på ett tag får man en liten klump i magen. Det värsta var när han var på Grönland och det verkligen inte fanns några kommunikationer. Han smörade till sig lite tid på satellittelefonen ett par gånger i veckan och det var guld värt (borrarna fick eg inte använda den för det är svindyrt).

Det värsta var när jag satt i Finland, han i Marocko och jag får ett meddelande på Skype att han var på väg hem. Det var inte när han skulle hem och han var inte online när jag såg meddelandet. Jag ringde alla nummer jag kunde komma på och ingen kontakt. Tillslut fick jag tag på hans chef i Sverige som inte ville säga vad som hänt... hon fick ett par väl valda ord från kärnhäxan (dvs jag) och jag fick veta att han var ok, på väg hem eftersom de hade gått i konkurs. Han hade suttit på ett hotell den kvällen innan han flög hem och partat med en av de marockanska prinsarna :rofl:

Visst vore det underbart! Då kunde man köpa allt man ville ha :D Fast, då hade man kanske jobbat så mycket att man inte hinner njuta av djuren.

Aha, du menar så :o Då är jag med :) Ja jag hoppas att det är snabbt övergående. Jag har inte särskilt mycket röst just nu :(

Hm, han kanske var så slut att han somnade ifrån det? Han kanske bara skulle titta på tv lite och somnade? Det har hänt min sambo många gånger men honom kan jag ju iallafall ringa när han ligger ute.

Haha, ja då är det iallafall rent nu :)

Jag håller tummarna för att han hör av sig snart.

Kram

Ja det kanske hade blivit så, fast nää djuren hinner man alltid njuta av ;)

Hur mår ni nu? Hoppas ni piggat på er!

Ja här är det skinande rent :D Och nu är det torsdag imorgon(idag) och jag ska åka till mitt underbara Lindesberg och mina fina vänner där, för att sedan åka vidare till honom på fredag kväll :love:

Kram

Ingen fara :D

Jag vet EXAKT hur du känner dig, min karls jobb är inte ofarligt (fast inte så riskabelt!) och när man inte hör från honom på ett tag får man en liten klump i magen. Det värsta var när han var på Grönland och det verkligen inte fanns några kommunikationer. Han smörade till sig lite tid på satellittelefonen ett par gånger i veckan och det var guld värt (borrarna fick eg inte använda den för det är svindyrt).

Det värsta var när jag satt i Finland, han i Marocko och jag får ett meddelande på Skype att han var på väg hem. Det var inte när han skulle hem och han var inte online när jag såg meddelandet. Jag ringde alla nummer jag kunde komma på och ingen kontakt. Tillslut fick jag tag på hans chef i Sverige som inte ville säga vad som hänt... hon fick ett par väl valda ord från kärnhäxan (dvs jag) och jag fick veta att han var ok, på väg hem eftersom de hade gått i konkurs. Han hade suttit på ett hotell den kvällen innan han flög hem och partat med en av de marockanska prinsarna :rofl:

Ja fy, det är då sjutton inte kul att inte ha en aning om vad som försigår :p Och speciellt jag nu såhär ibörjan, för jag vet ju att jag får ju ingen information OM det skulle hända något.
Förstår att det var guld värt att han kunde höra av sig dom gångerna iallafall :D

Och fy bubblan, jag hade nog varit lätt hysteriskt över en sån grej. Kan tänka mig att den där människan fick sig en skopa ;)

Idag är en bra dag. Har härjat med djursjukhuset för att hjälpa min kära syster som är en alldeles för genomsnäll människa och inte säger emot dumma människor. Så med hjälp från påtryckningar av en bekant som också blivit upprörd så har dom nu fått eld under fötterna och till och med VDn för djursjukuset har engagerat sig ;)

Och så är det bara ett arbetspass kvar tills jag åker upp till Linde och får umgås med mina vänner där, senast var typ i augusti. Och på fredag kväll kommer han hem, så bara 2 nätter kvar :love:

Senast ändrad:

Nä tvärtom. Trots 2 alvedon 665 mg och 2 bamyl koffein + morfin (alltså min ordinarie medicin) kl 22 så har jag nu 39,6 i feber. Känner mig döende faktiskt. Jag skakar och det tar tid att skriva.

Härligt att du ska till honom på fredag :love: Ha jättekul :D

Kramar

Instämmer med Tiny: Ha en underbar helg! :)

@Tiny: Usch, inte trevligt. Krya på dig!

Tack :) Nej det är inte trevligt alls. Alla sjukdomar borde utrotas! Men nu är jag iallafall på bättringsvägen. Så länge jag är tyst så hostar jag inte så farligt men så fort jag öppnar munnen så kommer det en hostattack igen :meh: Till och med huvudvärken har lugnat ner sig och jag har nästan normal temp, 36,3 :)

Hoppas att du mår bättre nu Tiny! :)

kl

Gaaah jag är nog kär nu :love::eek::nailbiting::D:

Har haft världens bästa vecka! Har träffat fadern, vänner, vi har vart på utflykt och grillat korv, vart i badhuset och så tog han med mig till spa så vi satt i bubbelpool hela eftermiddagen och myste :D
Han har lagat mat varje dag, börjat varje morgon med att göra varm oboy till mig som jag fått sitta och mysa med medans han gjort frukost. Han skämmer bort mig helt galet mycket, undra om han inser själv hur högt han sätter ribban nu i början ;) :p

Och nu är jag hemma och ska jobba hela helgen.. men om hans unge är frisk imorgon så kommer dom hit och ska vara här trots att jag jobbar!

Varför har jag inte träffat den här karln tidigare?? :mad::mad: :p

åååh, va härligt att läsa!! Detta är du såååå värd! :)

Hoppas att du mår bättre nu Tiny! :)

kl

Gaaah jag är nog kär nu :love::eek::nailbiting::D:

Har haft världens bästa vecka! Har träffat fadern, vänner, vi har vart på utflykt och grillat korv, vart i badhuset och så tog han med mig till spa så vi satt i bubbelpool hela eftermiddagen och myste :D
Han har lagat mat varje dag, börjat varje morgon med att göra varm oboy till mig som jag fått sitta och mysa med medans han gjort frukost. Han skämmer bort mig helt galet mycket, undra om han inser själv hur högt han sätter ribban nu i början ;) :p

Och nu är jag hemma och ska jobba hela helgen.. men om hans unge är frisk imorgon så kommer dom hit och ska vara här trots att jag jobbar!

Varför har jag inte träffat den här karln tidigare??

Fyttirackarn's va underbart :love: ...det är du såååå värd sååå mycket

Kramkramkram :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 667
Senast: Lhas
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 882
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30