För er alla underbara som orkade med mig förra året <3

Sv: För er alla underbara som orkade med mig förra året <3

Tack :D Tänk om du hade rätt, jag hoppas innnerligt det :love:

Klart jag har rätt, o är det inte han så är det ändå nån annan :love:

..att fly går inte , eftersom det är dina erfarenheter som får dig att fly så måste du fly från dig själv i såfall , och det är banne mig inte det enklaste :D

Klart jag har rätt, o är det inte han så är det ändå nån annan :love:

..att fly går inte , eftersom det är dina erfarenheter som får dig att fly så måste du fly från dig själv i såfall , och det är banne mig inte det enklaste :D

:love:

Haha det har du iofs rätt i, det kan bli klurigt :p Men det är så störande att tidigare erfarenheter ska få en att vilja fly från något bra, bara för att man är rädd för att bli sårad..

Samtidigt så är det rätt bra tajming på att vi träffades nu.. min morfar dog för drygt 1 månad sen och hans mamma dog ett par månader innan. Så vi har gått igenom samma sak ganska nyss, vilkwt gör det lätt att prata och ger oss mycket att prata om.
Jag har även talat om min historia för honom, så han vet allt som hänt. Kanske är för mycket information att ge till någon man dejtar, men samtidigt känner jag att jag måste vara ärlig eftersom jag fortfarande mår dåligt över det och jag kan inte träffa någon och inleda ett seriöst förhållande med någon som inte vet.. för det känns som att allt som hänt har förändrat mig ganska mycket, både positivt och negativt och för att kunna lära känna mig nu så behöver man veta och kunna acceptera min historia.

Bara en sån enkel grej att jag kommer ALDRIG göra en abort frivilligt igen, vilket jag också talat om redan innan vi hade sex. För då är det hans val att ha sex med mig.. nu hoppas jag naturligtvis att jag aldrig mer blir gravid oplanerat igen, men man vet ju aldrig.

Hur går det med hästen? :)

Det går framåt för prinsen! Va där i söndags och 2 veckor innan dess, han har börjat lägga på sig bra med hull och ser nästan ut som när jag körde ner honom..bara muskler som saknas! :)
Men han skrittas fortfarande mest och travas bara korta stunder. Han kändes dock jätte fin i söndags när jag skritta och trava barbacka :) och idag får han massage!

Det låter ju lovande :) Vad roligt!

Ja och massagen gick bra! Han var mjuk och fin förutom i rumpan, han har antagligen ischias.. sådan häst sådan matte!

Det är så skönt att höra att saker gått framåt :)
Och tror du gjort rätt som var öppen mot din nya.
Håller alla tummar och tår för dig!
Skulle vilja skriva så mycket, men min hjärna klarar inte av att formulera orden just nu :)

Egentligen borde det vara så självklart att prata om dessa saker redan innan man har sex. Men det är förmodligen sällan man gör det. Eller? Jag har iaf träffat killar som absolut inte brytt sig och bara förutsatt att tjejen ska fixa allt om det händer och så killar som absolut inte chansar att göra en tjej gravid utan varit jättenoga med skydd. Det sistnämnda är ju smart! (Nej hela kompotten har jag inte legat med, en del är ju vänner också ;-)

Det är så skönt att höra att saker gått framåt :)
Och tror du gjort rätt som var öppen mot din nya.
Håller alla tummar och tår för dig!
Skulle vilja skriva så mycket, men min hjärna klarar inte av att formulera orden just nu :)

Tack fina du för dina ord, alla era ord värmer!

lite kl

Känns en aning jobbigt att från att setts i stort sett all ledig tid från i lördags tills igår morse och däremellan smsat massor till att nu inte ses på drygt 2 veckor och inte heller kunna smsa eller prata så mycket. Men han ringde imorse innan han satte sig på helikoptern och nu ringde han för en stund sen igen, han har sagt att han ska ringa varje kväll :love:

Egentligen borde det vara så självklart att prata om dessa saker redan innan man har sex. Men det är förmodligen sällan man gör det. Eller? Jag har iaf träffat killar som absolut inte brytt sig och bara förutsatt att tjejen ska fixa allt om det händer och så killar som absolut inte chansar att göra en tjej gravid utan varit jättenoga med skydd. Det sistnämnda är ju smart! (Nej hela kompotten har jag inte legat med, en del är ju vänner också ;-)

Ja visste borde det vara så! Men oftast så gör man ju inte det, för att det är för tidigt i relationen eller för att det bara är ett ligg.
Jag har ju dock blivit sådan nu efter allt att jag hellre talar om allting och kan dom inte acceptera det så är det inte någon jag vill/kan ha i min närhet. Och det känns ganska bra att ha gjort klart från början att jag vill ha barn så småningom och att jag inte kommer att klara av en abort till.

:love:

Haha det har du iofs rätt i, det kan bli klurigt :p Men det är så störande att tidigare erfarenheter ska få en att vilja fly från något bra, bara för att man är rädd för att bli sårad..

Samtidigt så är det rätt bra tajming på att vi träffades nu.. min morfar dog för drygt 1 månad sen och hans mamma dog ett par månader innan. Så vi har gått igenom samma sak ganska nyss, vilkwt gör det lätt att prata och ger oss mycket att prata om.
Jag har även talat om min historia för honom, så han vet allt som hänt. Kanske är för mycket information att ge till någon man dejtar, men samtidigt känner jag att jag måste vara ärlig eftersom jag fortfarande mår dåligt över det och jag kan inte träffa någon och inleda ett seriöst förhållande med någon som inte vet.. för det känns som att allt som hänt har förändrat mig ganska mycket, både positivt och negativt och för att kunna lära känna mig nu så behöver man veta och kunna acceptera min historia.

Bara en sån enkel grej att jag kommer ALDRIG göra en abort frivilligt igen, vilket jag också talat om redan innan vi hade sex. För då är det hans val att ha sex med mig.. nu hoppas jag naturligtvis att jag aldrig mer blir gravid oplanerat igen, men man vet ju aldrig.

Guuu' så gôtt :love:

Ett par ord om "för-bra-för-att-vara-sant".

Det handlar ju om förväntningar. Jag försöker alltid berätta för mig själv att JUST NU är det faktisk så här djävla underbart. Imorgon kanske det är mindre underbart, men just nu kan jag bara surfa på detta, för det är precis så underbart. Imorgon kanske hunden har skurit sig i tassen, eller bilen pajat. Men stunden just nu blir ju inte mindre fantastisk för det.

Kort sagt: lev NU och var glad och tacksam och ödmjuk för det som är NU. Vi vet aldrig vad som kommer att hända sedan, så det är bara att njuta. Samma sak med sorg och tråkigheter. Det vänder. Var ledsen och sörj NU, men kom ihåg att det kommer att vända. Bejaka (erkänn) allt som händer, se det för vad det är och våga gå vidare.

Ett par ord om "för-bra-för-att-vara-sant".

Det handlar ju om förväntningar. Jag försöker alltid berätta för mig själv att JUST NU är det faktisk så här djävla underbart. Imorgon kanske det är mindre underbart, men just nu kan jag bara surfa på detta, för det är precis så underbart. Imorgon kanske hunden har skurit sig i tassen, eller bilen pajat. Men stunden just nu blir ju inte mindre fantastisk för det.

Kort sagt: lev NU och var glad och tacksam och ödmjuk för det som är NU. Vi vet aldrig vad som kommer att hända sedan, så det är bara att njuta. Samma sak med sorg och tråkigheter. Det vänder. Var ledsen och sörj NU, men kom ihåg att det kommer att vända. Bejaka (erkänn) allt som händer, se det för vad det är och våga gå vidare.

Du har så rätt och jag försöker verkligen, än så länge går det ganska bra.
Och jag är jävligt glad och tacksam över att jag träffat honom för även om det skiter sig så har jag fått må bättre än på jäkligt länge, så även om det är över imorgon så fick jag må bra 1 vecka.
Jag jag har sovit bra och somnar på bara en liten stund och bara det är LYCKA inte av denna värld, för jag kommer inte ens ihåg när jag gick och la mig utan ångest senast. Var även på gymmet igår för första gången på flera månader, jag börjar sakta känna mig som mig själv igen! Så oavsett om det blir en fortsatt relation eller inte så har detta hjälpt mig massor och gett mig ny energi som förhoppningsvis gör att jag är på väg tillbaks! :)

Våga känn att livet är en berg-och-dalbana, vilket faktiskt kan vara roligt. Ibland blir det för mycket, ibland är det bara hysteriskt kul att det rör sig. Häng med. Var lugn, inget blir bättre av att stressa upp sig. Särskilt inte stressfulla situationer. Lättare sagt än gjort, men med den intentionen blir det i alla fall ett steg i rätt riktning.

Att ha fått en underbar komplimang på förmiddagen gör att det är lättare att ta den där parkeringsboten på eftermiddagen. Istället för att i nattsvart tänka "fan, aldrig ska man får vara glad!" tänker jag "vilken tur att jag hade en sån bra förmiddag, det väger absolut upp skiten på eftermiddagen".

ååååh, va härligt att läsa!! Detta är du så värd :)
Ser fram emot massa positiva uppdateringar under 2014!

Våga känn att livet är en berg-och-dalbana, vilket faktiskt kan vara roligt. Ibland blir det för mycket, ibland är det bara hysteriskt kul att det rör sig. Häng med. Var lugn, inget blir bättre av att stressa upp sig. Särskilt inte stressfulla situationer. Lättare sagt än gjort, men med den intentionen blir det i alla fall ett steg i rätt riktning.

Att ha fått en underbar komplimang på förmiddagen gör att det är lättare att ta den där parkeringsboten på eftermiddagen. Istället för att i nattsvart tänka "fan, aldrig ska man får vara glad!" tänker jag "vilken tur att jag hade en sån bra förmiddag, det väger absolut upp skiten på eftermiddagen".

Jag håller med och förstår vad du menar. Men det är tyvärr inte så lätt, jag vet att borde försöka se små positiva saker. Det har dock inte gått så bra, jag har inte kunnat glädjas för små saker, jag blir bara bitter och hade gärna skippat ett par snälla ord om vi fått behålla morfar och jag sluppit gå igenom det jag gått igenom.
Det här är det första jag kunnat glädjas åt på riktigt för första gången på många månader.

ååååh, va härligt att läsa!! Detta är du så värd :)
Ser fram emot massa positiva uppdateringar under 2014!

Tack söta du! :)

Det är till och med så att jag själv tycker att jag faktiskt förtjänar att få må lite bra och det hör inte till vanligheterna :p

Min bästa vän och hennes mamma träffade honom i onsdags och gav honom MVG :D vännen sa även att om jag inte låter honom tycka om mig, utan stänger av för att skydda mig själv så skulle hon slå något hårt i huvudet på mig ;)

Du är en så himla fin människa och du förtjänar verkligen att få surfa på nyförälskelsevågen. Jag är verkligen så glad för din skull. Försök njut så mycket du bara kan nu!

Jag tycker att det är jättebra att du har berättat allt för honom för annars tror jag inte att du hade kunnat vara dig själv i relation till honom. Är man ärlig med sig själv så är chansen så mycket större att ens partner är ärlig tillbaka. Jag beklagar verkligen allt med din morfar och allt annat fruktansvärt som du har behövt gå igenom det senaste. Ibland är det som om allt tas ifrån en men att man helt plötsligt får chansen att skapa en ny relation med en underbar människa. Jag menar inte att det väger upp allt men att man då får en möjlighet att läkas. Våga stanna kvar i det här nu. Kanske är det bra att han är iväg och jobbar för då får du njuta i lugn och ro av dina känslor och inte känna dig pressad eller stressad att relationen ska gå för fort framåt.

Vad glad jag blir för att din häst mår bättre igen. Nu kan allt bara gå åt rätt håll :love:

Kramar

Ååh tack underbara du! <3 Jag försöker och än så länge så håller han vad han lovade med att ringa varje kväll och dessutom när jag vaknat både igår och idag har jag ett godmorgon meddelande där han skriver att han tänker på mig och saknar mig, så just nu gör han det lätt att njuta av det positiva :D :love:

Ja det var lite det jag kände, att ska han kunna lära känna mig på riktigt så måste han veta allt. För allt som hänt är och kommer nog alltid vara en stor del av mig och påverka mig i vissa situationer, vet han då inte allt så är det inte lätt att förstå heller.
Du är så klok, fin och säger alltid dom rätta saker! TACK för allt <3

Ja det är så skönt att prinsen mår bättre, för när mammahjärtat kan slappna av lite så mår hela jag bra..han är ju min bebis :love:

Hoppas allt går så bra det kan med dig och hästarna i kylan! Massa kramar

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 667
Senast: Lhas
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 882
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30